Thursday, April 3, 2008

Soruya cevap

Sık karşılaştığım sorulardandır: neden futbol seviyorsun? Bunun sebebi elbette "cins-i latif" olarak böyle bir sevgi duymamla ilgili. Eğer karşı cins olmuş olsaydım şaşırtıcı bir şey olmayacaktı ama önemsemiyorum açıkcası.

Neden sevdiğime gelince... Hiç düşündüğümü sanmıyorum ama yaşadıkça ve belki de yaşlandıkça futbolu hayata benzetmemle ilgili diye kendimce yorumluyorum. Genelde kızların futbol sevgileri etraflarındaki erkeklerle şekilleniği fikri yaygındır. Sevgilisinin/kocasının tuttuğu takımı tutar, onun için maç seyreder, futboldan anlamaz vs ... Bu kategoriye giren ve benim de zerre hazzetmediğim kız tipi mevcut ama böyle olmayan da mevcut.

Neticede futbol güzel şey. Her şeyin bir anda değişmesi veya değişebilme ihtimali güzel şey, o yaşanan coşku güzel şey, renklere bağlılık güzel şey, maçtan önce hissedilen ağrının maç boyunca kendisini hissettirmesi ama maç bitince tekrar ortaya çıkması güzel şey, hayatta kimi zaman ofsaytta kalmak bile güzel şey ( acıklı olsa da) çünkü yaşananın kendisi güzel yani "hayat hiç de fena değil" düşüncesi güzel.

P.S. Belli bir kız tipi var tribünlerde, maç seyredilen yerlerde, sokaklarda görülen. Aman Allahım tahammül edemiyorum. Ben ki gayet kırmızı ojeli, Anna Wintour saçlı insanım ancak bunları görünce bakamıyorum. Dün Petek Dinçöz vardı televizyonda elinde bayraklar üzerinde forma kocaman saçlar, feci ama feci bir görüntü idi. Galiba sevgilisi eski futbol muhabiri, hatta fenerbahçeli.

P.S. (2) F.A. telefonda "hiç istemiyordum ama oldu. hadi neyse tebrikler kızım" dedi. Haklı aslında. Neden istesin ki? Ben de olsam ben de istemem.

P.S. (3) Bunları yazıp duruyorum da futboldan anlıyor muyum? Yok canım, ne ilgisi var. Öylesine benimkiler. Ama bazı yazarların başlıkları beni benden alıyor. Ya Bağış o başlık ne ya? Ama Goool diye yazan bir kadın var ki o kadın yazmasın, dursun bence.

P.S.(4) Neden futbol seviyorsun sorusuna bir de alt küme sorusu vardır; "neden fenerbahçelisin". Hey yarabbim!

No comments: