Thursday, May 1, 2008

Yazılı basın saçmalıkları

Yazılı basında öyle hatalar bulanlardan, gerçekliği olmayan haberleri bulup da söyleyenlerden değilim. Bulan buluyor işte ama dediğim ben onlardan değilim.
*
Sadece haftasonları yazılı basın ile buluştuğum için diğer günler gazeteleri sadece internet üzerinde okurken muhtemelen bazı haberleri atlıyorumdur. Ancak raporlu bir insan olduğumdan bugün okuduğum gazetelerin hepsini istedim, sanki haftasonu keyfi yaparmışcasına olsun diye. Tabii manasız hasta hali, mide bulantısı, yemek yiyememe durumları dışında.
Gazetelerde Lesbos adası sakinleri ve ismin yarattığı rahatsız lezbiyen durumunun haberi vardı. Hemen her gazete bu durumdan bahsetmiş ama Milliyet bir de antik yunan freskinin resmini koymuş. Tabii yanlış fresk resmi koymuş çünkü o fresk bahsi geçen Lesbos adası, antik dönem ünlü şairlerden Sappho veya herhangi bir helen medeniyetinin yaşandığı yerlerden değil, Pompei'nin meşhur fresklerinden biri. Hatta buraya da koymuşluğum vardır: saçları arkadan toplanmış, altın bir taç ve küpeler takmış ve elinde kalem ile duran bir kadındır hatta Napoli Arkeoloji Müzesi'nde durur. Ancak böyle bir şeyin herhalde gündelik gazete için bir değeri yoktur, antik çağsa al işte antik çağ, fresk ise fresk, yeter işte bu kadar, muhabir arkadaş aramış bunu bulmuş. Daha ne istenir ki?

P.S. Sappho demişken geçen hafta da buraya Sappho'yu koymuştum. Öyle bir hayranlığım yoktur ama güzel gelmişti tek tanrılı din öncesi dönem, Ege, yaşam biçimi.

P.S. (2) Gazete demişken oğlan çocuğunun da gazetesini aldım bugün. Yeni ya, almayı unutuyorum, bir de çok beğenmiyorum açıkcası. Tam da okuduktan sonra tesadüf olarak oğlan çocuğu da yazdığım bir şeyi görüp mesaj attı, gazetesindeymiş işinin başındaymış. Bir böyle olamadım.

No comments: