Friday, May 2, 2008

Tanım, tanımlama

Quelques conseils pour prévenir la contagion

  • Ne pas échanger les ustensiles de cuisine, les verres et les plats (et bien les nettoyer).
  • Ne pas partager de nourriture.
  • Bien se laver les mains.
  • Protéger les autres de ses éternuements.
  • Éviter les baisers sur la bouche.
  • Attendre au moins six mois après l'apparition des symptômes avant de faire un don de sang.
Sadece bir ihtimal, kesin değil, tanı konulmuş değil ayrıca kendi doktorum kan değerlerime bakıp "saçmalama, yok öyle bir şey" diyor.

Sanıyorum doktorların böyle abartılı tanım halleri var. Yıllar önce oradayken ülser teşhisi koyan fransız doktor tahlillerin tam sonucunu beklerken "belki de kansersinizdir" deyip 20 yaşındaki halimle beni "hadi ben kanser olayım da acaba bizimkilere nasıl söylerim" diye 1 hafta boyunca düşündürtmüştü. Sonuçlar gelince böyle bir şey olmadığı ortaya çıksa da densiz bir doktor yüzünden gereksiz düşünceleri kafamdan geçirmiştim.

whatever ...

Ben faranjit diyorum, kendi doktorum ise "kronik faranjit olabilir ama mono değilsin" diyor. Herkes bir şey diyor, sıkılıyorum. Evden çıkacağım günü bekliyorum.

No comments: