Tuesday, May 27, 2008

İşin arka tarafı

Hiçbir şey göründüğü gibi olmadığı için işin arka tarafı görünenden hep daha farklıdır. İnsanlar, ilişkiler, aileler, evler, yaşamlar...Aynen büyük bir zevkle izlenen konser ve gösterilerde olduğu gibi.

Kıçının kılları ağırmış Julio Iglesias konser için geliyormuş ve her konser öncesinde olduğu gibi sözleşme ile beraber rider diye tabir edilen istek listesi de gelmiş. Bizim gazeteler "starın akıl almaz istekleri" gibi harikulade başlıklar atmışlar ama baktığım kadarıyla öyle uçuk bir istek yok. Oldukça sıradan, anlaşılabilir şeyler ki hatta bizdeki kendini bilmez şarkıcılarınkinden dahi daha anlaşılabilir istekler. Balık yemek istemiş her gün ki bu bir ispanyol için çok doğal bir şey. Diğerleri soyunma odasında taze meyve, meyve suyu, temiz havlu, peçete, atıştırmalık bir şeyler. Ha bir de Evian suyu. Aman yarabbim şu ecnebilerin Evian suyu ile yaşadıkları aşk beni benden alıyor. Hepsi "evian" içip duruyor. O kadar da kötü bir su ki bedava verseler içmem değil Makro'dan gidip alayım. Fakat su denilen şeyi bilmediklerinden kaynaklanıyor olabilir. Koy önüne temiz açılmamış suyu içiyor zaten. Bir de sanatçılara o kadar da her şeyi vermemek lazım. Yani neyi imzaladıysan o kadar. İşin bokunu çıkartabiliyorlar "ben 3 şişe black label demiştim, ama siz 2 şişe black label viski koymuşsunuz, çıkmıyorum o halde konsere" diye işte o zaman "hadi göster bakalım nerede istemişsin" deyip kapı gibi rider'ı gösterince her şey süt liman hale dönüşüyor. İsteklerini yapmak lazım ama arada bir diş de göstermek gerekiyor.
Bence Julio'nun listesindeki tek abartılı sayılabilecek hareket- ki bence pek değil- gümüş yemek takımı istemesi fakat araştırdım aynısını Aretha Franklin de istiyormuş.

Backstage manager olmak keyifli ama yorucu bir şey. Fakat o koşuşturma çok eğlenceli. Hele hele obsesif karekterdeki biri için o kadar detay ile uğraşmak rahatlatıcı bile oluyor. Ben zevkle yapmıştım; 3 ayrı grup, toplam 10-11 kişi, 2sinin rehberliği de bana ait, kız isterler ot isterler, küçük lamba isterler, yumurtanın sadece beyazından omlet isterler ama güzel ve sorunsuzdu. Gerçekten de gecede backstage de tek bir sorun bile çıkmamıştı. Galiba ben bu kadar ince detay isteyen işlerle uğraşmalıyım.

P.S.Kaprisli sanatçı isteklerini şöyle bir araştırdığımda en azgınlar tabii hiphop ve pop müzisyenleri. Hepsi mutlaka şampanya (genelde cristal), konyak (elbette hennessy. ayrıca neden konyak hiç anlamam. ses için diyeceğim değil bence amerikalı zencilerin hennessy, vsop, xo'a ayrı bir düşkünlüğü var). Fakat en bombası Gnarls Barkley'in bir kutu magnum marka prezervatif istiyor oluşları. Çok merak ediyorum o çirkin tiplere giden kızları ve o kutunun bir gecede nasıl bittiğini. Bravo diyorum performansa da kızlara da adamlara da...

No comments: