Sunday, August 26, 2007

Yo! You understand!


Sosyoloji, sanıldığının aksine sadece sıkıcı ve sayfa sayfa yazılmış teorilerden oluşan bir bilim dalı olmayıp çok renkli çalışmaları, araştırmaları içerir.

Bourdieu'nün öğrencisi olan Loic Wacquant'nın boks sporunu ve boksörler üzerine yaptığı Body & Soul adlı çalışması işte bunlardan biridir. Chicago'nun güneyinde bulunan bir ghettoda, ingilizcesi field study, fransızcası observation participante olan araştırma methodu ile yaptığı etkileyici çalışma aslında çoğumuzun barbarlık olarak nitelendirdiği boks sporunun ne denli disiplin ve kendine saygı duymayı gerektiren bir spor olduğunu göstermişti.

Nedense bir ilgim bir sempatim mevcuttur boksa karşı. Bu belki "saygı" mevzu, belki de Rocky sempatisi kaynaklıdır bilemiyorum ama nedense severim, izlemek bayağı ilginç gelir.

Geçenlerde Rocky'nin dvdsini buldum-nihayet (serinin ilk filmi favorim, diğerleri eh işte). Bir heyecan, bir coşku ile seyrettim, valla insan Rocky'i öyle deliler gibi koşarken seyredince acayip gaza geliyor, hemen gri eşofmanları giyip sahile atlamak istiyor ama tabii fiksiyon, senaryo başka şeyler, ha deyince olmuyor. Kısacası çok eğlenceliydi, çok güzeldi, çok eskiye özlemdi.

P.S. Şunu merak ediyorum: neden etek giymiş kırmızı ojeli kızlar Rocky dvdsi almak için kasaya gidince baştan aşağıya süzülürler? Etekli/süslü kızların Rocky, Scarface, Godfather gibi bir filmleri beğenmesi mümkün değil mi şu dünyada? İlla "erkek arkadaşınıza mı?" gibi gerizekalı bir soruya mı maruz kalmak durumundalar? Çok sıkılıyorum bazen.

P.S.(2) Seyredince büyük bir kabus halinde farkettim ki galiba saçlarımın yeni hali Adrian'a benzemiş... Hemen telefona sarılıp "sence adrian'a mı benzedim" diye sordum. Off ya o kadar bekle, uzat, kestirdiğinde de Adrian ol. Şoktayıım.

P.S. (3) Southpaw, yo!, adriaaan, yo! yo! yo! body & soul!

No comments: