Sunday, July 1, 2007

Komşunun vedası

80'li yılların sonu, Çiroz, Yeşilköy.

70'li yılların ortalarında yapılan sitelerin biraz daha sahile yakın olan kısmına Özal dönemi ile birlikte daha modern, daha yeni siteler yapılmış yeni sahiplerini bulmaya başlıyor. Yeni yeni ülkeye yatırım yapmaya başlayan yabancı firmaların çalışanları, savaştan kaçan ve sevgilisinin resmini salonuna floransanlı tablo haline dönüştüren lübnanlı zenginler, vs.

Ancak bu yeni ahaliden biri vardı ki çok sevilir, çok saygı duyulurdu. Evi, İlbey Sitesi'ne yakın tarafta giriş katındaydı. Salonunda geniş bir kütüphanesi vardı. Camları sürekli açık olur, öyle bizim aileler gibi perdeler kapalı olmazdı. Adamcağızın evinin önüne gidip türlü şaklabanlıklar yapıp, rahatsız etsek de hiç bize kızmaz hep el sallardı, gülümsemesini hiç eksik etmezdi.

Hiç sevmediğim, hazzetmediğim o takımın sevdiğim, saydığın insanıydı. Meğer bizim tatilde olduğumuz zamanda veda etmiş (üzüldüm). O takımlı değilim ya da çoook anladığım bir oyun değil, sadece seviyorum. O yüzden de şöyleydi, böyleydi deyip methiyeler dizip, istatistikler sıralayamam ama derinden üzüldüm.

Az önce F.A.'ya verdim bu haberi. Kendisi yıllar sonra ilk defa 10 saat uyuduğu için yokluğumuzda ne olup bittiği hakkında bir fikri yok.

a. - biliyor musun, derwall ölmüş
f.a. - hadi! ne zaman? aaa!
a. - ya biz yokken işte. hatırlıyor musun bizim orada otururdu, evinin önüne oynamaya giderdik.
f.a. - evet, ya bak üzüldüm şimdi. hep el sallardı değil mi? sen o zaman bile gs'lı olmadın, demek olamazmışsın.
a. - evet, demek ki kaderimde yokmuş.
f.a. - peki bizim bu hıyarlar bir şey yapacaklar mıymış peki?
a. - bilmem. aç senin çocuklara sor
f.a. - dur bakim ben bir soruşturayım.

P.S. Aynı sitede bir de Erdal Keser otururdu. Hiç sevmem kendisini. Havalı bir motorunun üzerinde dolanıp dururdu Yeşilköy - Florya hattında. Havalı diyorum çünkü o zamanlar çok alışık olmadığımız şekilde chopper motoruna kolonlar taktırmıştı, sokaklarda müzik dinleyerek gider, sitelerin basket sahalarında oturan gençlerine (kızlarına) hava atardı. Artık o takımı bir şekilde bıraksa da kendisini ekranlardan görmek zorunda kalmasak...

No comments: