Monday, July 23, 2007

10 yıl önce

Bugün E. ve Sekvotka beraber sıcak altında yürürken bizim " neden inatla güneş gözlüğü takmıyorsun" serzenişlerimize "bilmem 10 sene önce takardım. 10 sene önce saat de takardım. yine 10 sene önce iyi bilardo oynardım" diyen Sekvotka ile 10 sene öncesini düşündüm.

1997 yazı... Oradaki ilk yılımın, ilk yaz tatili. F.A. kaza geçirip ayağını kırmıştı. Hâlâ Yeşilköy'deydik. Nick Cave, Tindersticks, Björk, Tori Amos, PJ Harvey vardı. Sekvotka yine vardı.

2007 yazı... Hassktir. Şimdi farkettim, o zaman 20 yaşındaymışımm. 20. Gerçekten şoktayım. Her şey ne kadar muhteşemmiş. Gerçi şimdi de pek şikayetim yok ama 20 ya, 20 yaşındaymışım. Saydıklarım şimdi kutularda duruyor, pek çıkartıp dinlediğim yok, sıkılıyorum. Ama Sekvotka yine var. Hâlâ var (sıkılmıyorum) .

Paşam yarın L.A.'e gidiyor. Çok sevgili E. ile. Nasıl kızgınım ben gitmiyorum ve oraya E.'nin yanına bensiz gidiyor diye. Müthiş talimatlar verdim: her taraftan aranacağım-özellikle Las Vegas'ta kumar oynanırken- hediyelerle dönülecek, bir sürü lollipop getirilecek, japon krakeri getirilecek, vs..

Şort giymeyen, güneş gözlüğü takmayan, havaianas'lardan hazzetmeyen, beyaz gömleğinden vazgeçmeyen, gecenin 4'ünde açıp konuştuğum bu adamdan müthiş maceralar bekliyorum. Çok kıskansam da bu seyahati, yine de bekliyorum. Her şey çok güzel olacak...

10 yıl sonra -2017- kim öle kim kala değil mi bu dünyada? O yüzden ânı yaşamak lazım. İyisiyle kötüsüyle çünkü bazen bazı şeyler için çok geç olabiliyor. Hele hele tesadüf denilen fani hayatlarımızdaki küçük cinleri hiç ama hiç küçümsememek lazım.

"Le hasard, c'est Dieu qui se promène incognito" - Albert Einstein

2 comments:

sekvotka said...

dusundum de ben gunes gozlugunu 91 yilindan beri takmiyorum. on alti sene olmus. sort desen, en son alti yasimda giydim diyecek kadar abartabilirim. parfum desen alti yedi sene oldu galiba kullanmayali. sokagin ortasinda ayaklarini teshir eden erkekler de okkali bir tokati hakeder benim gozumde. neyse ki kadin degilim. dogru duzgun bir erkek yok kardesim bu ulkede diye hayiflanirdim mutemadiyen :)

ES said...

Ben de seni bir dahaki sefere Los Angeles'a bekliyorum :) Yeni isin de cok kutlu olsun A'cim, bir kere de buradan.