Tuesday, September 4, 2007

Yeşil vadiye

Viski, racon vs demişken eskiden pek severek seyrettiğim bir filmi yakaladım ve yine aynı filmden öğrendiğim bir dönem sürekli kullandığım bir kelimeyi hatırladım: down cycle. Aslında daha çok emlak piyasası ile ilgili bir kullanım ama ruhsal düşüklüğün bir ifadesi olarak da kullanılıyor. you know, it's a down cycle.



Bir dönem pek bir ilgimi çekiyordu irlanda, yeşil vadi, viski, guinness, i.r.a., katolik/protestan, belfast ... Geçenlerde J.R. ile havadan sudan konuşurken"ya işte o zamanlar ben Belfast'a gidip tez yazmak istiyordum, saçlarımı kazıtıp her şeyi reddediyordum vs" deyince karşımda gözleri açılmış şekilde " nasıl yaniii?" karşılık veren bir insan gördüm. Biliyorum bugün sıklıkla etekli, kırmızı ojeleri vs görenler kolay inanmazlar ama öyledir bir dönemim (iyi ki de öyle olmuş).

whatever...

Gecenin bir vakti, tüm kokteyllere, açılışlara gidemeyip yorgunluktan bayıldığım bir anda karşıma çıkan Edward Burns ve filmi nedense eskiyi hatırlattı, gülümsetti hatta kabussuz uyumamı sağladı.

Bir de içimizdeki irlandalılar lafı vardı değil mi? Nedir bu türk insanının metafor yaratma çabası? Feci sıkıcı.

No comments: