Saturday, April 14, 2007

Where did you sleep last night?



Film festivalinin son gününde M. ile Gus Van Sant'in yönettiği Kurt Cobain'nin hayatından esinlenip çektiği Last Days filmine gittik...Ben böyle azap, böyle zulüm görmedim...

En rock günlerimde, saçlarımı kazıttığım zamanlarda dahi Nirvana en favori grubum değildi ancak her daim sever ve severek dinlerdim. Kurt Cobain de aynı şekilde beğendiğim insan veya erkek tipi olmadı hiç. Fazlasıyla "vazgeçmiş, "yılmış", "güçsüz" gelirdi. Hele hele intihar hiç hazzetmediğim durumdur.

Elbette herkesin derdi kendisine en büyük gelir, kim bilir hayatlarda neler yaşanıyordur ama intihar benim anlamakta zorlandığım şeylerden biridir. Yine eden etsin, engel olmayayım, kimsenin de kurtarıcısı/ kahramanı olmayayım(mümkünse insanlar bu sıfatları kendileri için kullansınlar, birilerine bağımlı olmasınlar).

Film belki de Nirvana hayranları için özel anlamlar taşısa da, ben neredeyse bayılmak üzereydim film bittiğinde, ki ağır, aksiyonu olmayan film severim ancak bunda M. ile ikimiz azap içerisindeydik.

Filmde Sonic Youth insanı Kim Gordon, Chloe Sevingy'in kocası ve bağımsız sinemacı Harmony Korine gibi sanatçılar da rol alıyor diye belirtip film konusunu bitireyim.

Sonrasında kendimizi içkiye vurmuş otururken ve ben resmen film sonrası sönmüşken M., "sen ne kadar boğa burcu da olsan en az benim kadar ikizlersin, şu haline bak filmden önceki mutlu kız uçtu gitti" dedi. Gerçekten de yükseleni ikizler olan boğa kızı olmak ortaya pek şenlikli bir tablo çıkartmıyor değil hani( ve lütfen doğumgünüme kadar havalar iyice bahar olsun, doğumgünümde tiril tiril giyineyim. şurada üç haftadan az kaldı yağmur kıyamet olacak diye korkuyorum ).

P.S. Anonimlerin yorumlarının çoğu keyifli oluyor, pek eğleniyorum. Muhtemelen anonim post'u yapmayı bile düşünebilirim. Hele bugünkü iyice güldürdü beni. Hayır merak ediyorum, hadi peynir meynir almayı bıraktım da, fırın alsam da ne olacak evde altın günü yapacağız da ben baklava börek mi açacağım ?

P.S. (2) Nirvana Unplugged'dan güzel şarkıdır "where did you sleep last night?". Sözleri de komiktir (hele karşı cins daha bir ilginç bulabilir sözleri). Aslen "Meat Puppets" grubuna ait olup, "Lake of Fire", "Plateau" ve bu şarkı ile Nirvana Unplugged'da seslerini duyurmuşlardır.

2 comments:

Anonymous said...

anonynmous is only one: firin olmadigini ve lazim oldugunu kendiniz belirtmistiniz mademoiselle. hafiza nisyan besirle tebesir de olabilir. bilemiyorum. ama firin lazim, sen de biliyorsun.

Anonymous said...

contact: anonimstaristanbul@gmail.com


* (bir de su comment moderation i kaldirsan ne guzel olacak)

** (post altlarinda bazi seyleri belirtemiyeceginden oturu anonim, firini yukardaki mailden aciklayacak)