Wednesday, April 18, 2007

P.S. V

J.A. & F.A.'nın ayrı sebepler sebebiyle şehir dışında olmasında ötürü Sabancı Müzesi 'ndeki "Tanrı'ya adanmış halılar" sergisinin açılışına Lapsus Clavis ile beraber gittik. Her zamanki açılışlardan daha sönük olup, sergi beklediğimden çok daha etkileyiciydi. Hele hele en sondaki salona kurdukları kilise tam bir sürpriz niteliğindeydi.

Ancak gecenin sürprizi davete bizim 4'lüden B.'nin de , sponsor firmanın çalışanı olmasından kaynaklı olarak katılmış olmasıydı. Davetler, sergi açılışları vs genelde bizim 4'lü ile beraber gittiğimiz yerler olmadığımdan, gecenin bir yarısı orada olacağını bilsem de B.'yi karşımda görmek çok hoştu. Tabii Emirgan gibi Allah'ın dağından dönüş yolculuğumuz başka bir macera konusu. Nazik bir şekilde beni eve bırakmayı öneren bizim uzak diyarların kültür ateşesi, benim dışımda + 3 şenlikli kızı görünce neye uğradığını şaşırdı, sorup soracağına pişman oluncaya kadar arabaya binmiş bulunduk. Ön koltukta kültür ateşesi ve şöförü, arkada kıkırdayan ve çeşitli yabancı dillerde konuşmaya çalışan 4 kız.

* F.A. dün Arsenal-Manchester City maçındaydı. En komiği, buradaki saatler önce stadyumun önüne yığılma alışkanlığından 45 dakika önce gitmiş, içeri girmiş, oturmuş, tabii tek erken gelenin kendisi olduğunu görmüş. Herkes maçtan 5-10 dakika önce geliyor,bir hot dog bir bira derken yerine oturuyormuş. Arıyor beni stattan "nasıl güzel, nasıl muhteşem inanamazsın, herkes oturmuş yerine, kimse birbirini itmiyor, sigara içilmiyor, holiganlar bile medeni olmuş" diyor (bu arada Arsenal 3-1 kazanmış).

* London maceraları-ben orada olmasam da-bitmiyor. Ne de olsa müziğin kalbine gidiyor diye F.A.'ya ufak bir cd listesi vermiştim giderken. F.A. bugün Piccadilly'deki o koskocaman Virgin'den beni arıyor : "kızım bu listedekiler nedir, bütün Virgin birbirine girdi, bulamıyorlar hiçbirini, herkes birbirine soruyor, inanamıyorlar istediklerine, my daughter diyorum, aferim kızım aferim" . Yani "aferim kızım" da çok muhteşem bir şey değil insanın sürekli zor bulunanların peşinden koşması. Neticede ben yine ulaşamamış oluyorum istediğim albümlere ve yine zar zor plak şirketlerine sipariş vermek durumunda kalacağım. Hoş, Virgin gibi ticari bir yerde bulamaması normal de, artık gir ara sokaklardaki müzik dükkanlarına diyemedim. Offf nasıl da heves etmiştim dinleyeceklerime.

wish list:
- New York Hustle (compilation): Soul Jazz Records
- Isaac Hayes- New Horizon, '77, Polydor
- N'Dambi- Can't change me, '06, BBE Records
- Kyoto Jazz Massive- Spirit of sun, '02, Compost Records

1 comment:

Anonymous said...

su listeye asar misiniz buraya