Monday, September 8, 2008

Olmayanlar listesi

Yeşilköy'den sonra komşuluk işleri ile zerre ilgilenmediğim için edinmeye de niyetim yok. Medeni bir durum olsun, merhaba günaydın iyi akşamlar densin benim için kafi. Fakat evlere şenlik, habitat marka perdelerime üzülen bir alt komşum var ne beni nedense çok seviyor filan.

Geçen gün zarifçe kapıyı çalıp benden çok özür dileyerek ve elindeki fincanı uzatarak "salat yağ var mı ?" diye sordu. Önce anlamadım salat yağın ne olduğunu sonra hatırladım ki bir ayçiçek yağı markasının yağ ile özdeşlemiş hali. Sonrasındaki konuşma ise aşağıdaki şekilde:

a. - salat yağ ayçiçek yağ mı oluyor?
k. - evet kızartma için. yok mu sende?
a. - yok ki. kızartma yapmıyorum, yapsam da ayçiçek yağı ile yapmıyorum
k. - ne ile yapıyorsun?
a. - bilmem zeytinyağ, susam yağı, ceviz yağı filan.
k. - hiç yağ kullanmıyor musun?
a.- dedim ya kullanıyorum diye. zeytinyağ, susam yağı filan ama yemem ayçiçek yağı ben.
k.- hmmm

Sanıyorum yine üzüldü bende salat yağ olmadığı için. Perdelerime çok üzülmüştü, şimdi de evinde yağ bile yok bu kızın diye üzülmüştür. Bir de bilse ki çaydanlığım yok, sabahları çay içmiyorum, çayı öyle çaydanlıkta yapmıyorum, herhalde gidip benim için adak filan adar. Hele hele fırınım zaten yok, almayı da hiç düşünmüyorum.

O halde bende olmayanlar listesi:

1) salat yağ-ayçiçek yağ
2) çaydanlık
3) fırın
4) güzel, ağır, kakmalı, süslü perde
5) aynalı maynalı yemek odası takımı
6) aynalı maynalı yatak odası takımı

Peki bu olmayanlar listesi içimde bir ukte bırakıyor mu? Hiç mi hiç. Şu yokluğu komşumda üzüntü, bende ise yokluğu sevinç yaratan listeden bir tek belki fırın alırım ilerde, diğerlerini ne ilerde alırım ne de aldırtırım.

2 comments:

Anonymous said...

benim evimde de aycicek yagı yok,fırın yok hatta senin gibi komsularımda yok..

Trofolo said...

O fırın alınacak, başka yolu yok!