Tuesday, February 10, 2009

Yanlış zaman yanlış insan

Marie Antoinette filmini İf 'e geldiğinde görmemiştim ama gören ve beni tanıyan herkes "tam sana göre bir yaşam bu" diye söylemişti. Geçen gece televizyonda seyrettim ve doğruymuş.Evet yanlış zamanda yanlış insan olarak doğmuşum. Elbiseler filan değil de yemeklerdeki sürekli akan bir şampanya hali, sevmesem de inanılmaz görünümlü tatlılar, macaronlar, vs.

Film aslında bayağı kötü (yalnız şu sofia coppola artık iyi bir yönetmen olmadığını kabul etse de rahatlasak) ama anlatılan yaşamlar bir yere kadar eğlenceli. Yani zaten hayat da öyle bir şey. Her zaman eğlenceli değil de eğlenceli zamanları eğlenceli yaşanmalı. Ama gerçek hayat böyle değil ya pardon ben ve benim oyun çetemin -me & ma posse- gerçek dünyadan kopuk yaşıdığını söylemeyi unutmuşum; sorumluluk sahibi değiliz, çok para harcıyoruz, çok geziyoruz, "ekmek bulamayanlar pasta yesin" diyoruz, duyarsızız, sevgisiziz, ilgisiziz, en saf segi olan çocuk sevgisini tatmamış insanlarız . Ya işte böyle küçük "décadent" bir dünyamız var bizim de. İnşallah biz de bir gün ışığı görürürüz diğer insanlar gibi.




No comments: