Friday, December 5, 2008

Sabah söylenmesi

Her şey dingin, her şey bayram tatilene hazırlık, her şey "9 gün yayılacağım" düşüncesine doğru ilerken kahvenin -lavazza qualita d'oro- kokusu ve tadını hissederken ntv'nin bayram ekranı diye bir program reklamına rastladım. Bu elbette hiç özellikli bir durum değilken ekrana bakmıyorken birden bayram ekranının ardından bayram plağı gibi abukluk geldi. Plak saati, pikap bilmem nesi gibi bir şey program olacakmış eski şarkılar eski 45likler 33lükler çalacakmış. İşte o an yani az önce ufak çaplı küfrettim.
Yani Issız Adam filmini bilmem, daha seyremedim, ıssız adam gibi adamları sevmem, ıssız adamlara kapılmam, öyle börtü böcek romantik zaten değilimdir ama nedir lan bu pikap-plak furyası? Herkes bir 45lik derdine düşmüş, evine salonuna koyacak pikap arıyor. Düne kadar bütün şarkıları internetten indiren ve bilgisayarın müzik programında dinleyen ortalama adam şimdi pikap sevdalısı olmuş, plak peşinde Beyoğlu'nda Kadıköy'de dolanıyor, daha pikabın kolunu çalıştırmayı bilmiyor.

Püskürmek isteyen olursa diye baştan söylüyorum ki evet, bazı konularda seçkinci bir insanım. Herkes her şeyi yapmasın. Anlamadığı işi hele hiç yapmasın. Modaymış, tarzmış, popülermiş bıraksın bunları. İnsanlar bilsinler kendilerini. Hayatında pikap-plak görmemişsin bu ne sevda? Ne olacak Issız Adam mı olacaksın, gizemli mi olacaksın, kızları kendine aşık mı edeceksin? Etsen ne olur, olsan ne olur? Sonunda küçük ve konvansiyonel yaşamına geri döneceksin ortalama dengelerde süren hayatına devam edeceksin. O yüzden hiç öyle bazı konuların eğitiminden, paylaşımından yana değilim. Paylaşan paylaşsın, öğreten adam öğretsin ben kıçımı kaldırmam, umrumda değil ortalama insanın ortalama hayatı ve ortalama eğitim seviyesi.

whatever ...

P.S. çocukluktan kalan dual pikabımı sattım. evdeki sisteme bağlı olan technics ise zaten muhteşem şekilde duruyor, çalışıyor, ses veriyor. televizyonum lcd, plazma olmuş, olmamış açıkcası umrumda değil.

No comments: