Wednesday, February 27, 2008

Fantastik diyaloglar III


Şarküteri dükkanları dünyanın her yerinde ilgimi çeken, bir aidiyet duygusu ile girdiğim çıktığım dükkanlardır. İstanbul'un en eski şarküteri sahiplerinden birinin gazetelere verdiği mülakatta o eski şarküteri kültürünün kalmadığı, yeni açılan marketlerde her şeyin halledildiğini söylüyordu. Doğrudur da.

Bence bizim Yeşilköy'deki Martı kadar başarılı olamayan ama mahallede olması ve Galatasaray Şütte'ye gitmeye vaktim kalmaması sebebiyle bir arkadaşımla rakı keyfi için alışveriş yaparken bizim şarküteride aldıklarıma bakan hiç tanımadığım bir adamın "tam rakılık" demesi ile gerçekten sevdiğim manzaralardan biri oluştu. "evet dedim rakılık valla hepsi".

Neden sevdiğimi çok bilemedim ama belki mahalle, belki rakı, belki ortak anlayış, ya da hiçbiri. Ben sadece çıktığımda çok ama çok gülüp evet ya böyle bir ülke burası, değişmemeli diye düşündüm.

Gece yazısını sabah yazıp rakı da dedim. Tamamdır.

No comments: