Monday, February 4, 2008

Çarşamba gecesi tütün dükkanı


smoke, 1995, director wayne wang

Herkesler duyuyor buralardan programları, ben de duyurayım bari deyip girişiyorum.

Gerçi şimdiden ne gerek var değil mi böyle program yapmaya? Ama seviyorum, heyecanlanınca tutamıyorum kendimi, kıpır kıpır oluyorum, her şeyin istediğim gibi gitmesini istiyorum (var var mükemmelliyetçi bir halim, yapım).

Yine her daim yaptığım listelerde yer alan filmlerdendir 1995 tarihli Smoke filmi. Küçük bütçeli, sıradan hayatları Brooklyn'deki bir puro dükkanında şekillendiği haliyle anlatan muhteşem bir filmdir. Sigara içmesem de nedense tütün kültürünü seviyorum (puro içen karşı cins de seviyorum ama mümkünse yarım dünya olanları olup locada oturanları değil. o kadar kıro zevkli değilim) . Gerçi o da yokoluyor ama neyse.

Ayrıca filmin son sahnesi Tom Waits'in Innocent when you dream şarkısı ile biter. Müthiştir (onu da motto diye yazarım sonra).

Önce The Sopranos ardından senaryosu Paul Auster'a ait Smoke ve art arda yaşanan keyif...Çok da güzel, pek de güzel.

6 şubat çarşamba saat 22h, cnbc-e-"smoke"

P.S. Smoke'un devamı niteliğindeki "Blue in the face", Smoke kadar etkileyici değildir nedense. Ama seyredilir.

No comments: