Saturday, March 31, 2007

Uyurken

Son dönemlerde gördüğüm sansasyonel rüyalarla beraber uykuyu düşündüm. Tamam, gördüğüm rüyalar çok eğlenceli, çok komik ve çok beautiful people da bu acaba uyku kalitemin düşüklüğünün bir göstergesi mi yoksa hayal gücümün inanılmaz bir çalışması mı? Her ikisi de olabilir buna cevap olarak diye düşünüyorum ne var ki sabah komik rüyalar görmüş olarak kalkmak çok eğlenceli (p.s. son iki gecedir gördüklerim çok komik: sürekli yurtdışındayım; kâh akdeniz kıyıları italya, ispanya ; kâh kuzey iskoçya, irlanda. yoksa yine mi gidiyorum?)

Yaptığım derin ve engin araştırmaların sonucunda gördüm ki uyku kalitesinde, uykunun pozisyonu da önemli olup bu pozisyon kişinin karakterinin bir göstergesiymiş. Yani ne kadar doğrudur bilemem ama bir yere kadar doğruluğu olabilir, gerisi her şeyde olduğu gibi "eh işte" (benim pozisyonumda sağduyulu ve mükemmelliyetçi bir yapı varmış). Muhtemelen her şey yine beyinde bitiyor. İnsanın kafası ne denli rahat ve sorunsuz ise uyku kalitesi de o kadar yükseliyordur haliyle.

Ve bir de uykuda geçirilen saatlerin aslında uyku kalitesine hiçbir şey katmadığı gerçeği var. Yani saatlerce uyumak uykunun kalitesini arttırmıyor. Bunu bilmek benim için iyi bir şey çünkü istisnalar hariç, gece kaçta yatarsam yatayım sabahları erken kalkan yapıda olduğum için öyle öğleden sonra 1'e 2'ye kadar uyuyanları anlayamam. Zaten o kadar uyumak hiçbir şeyi değiştirmiyormuş.

Neyse lavazza qualita oro'yu içerken uykudan bahsetmem ne kadar komik değil mi? Kesinlikle! Yalnız mümkünse bitene kadar bulaşılmasın...

No comments: