Friday, March 9, 2007

Goldie derken öteki ingiltere



Akşam Indigo'da Goldie konseri var. Hani şu drum n' bass 'e ismini veren DJ. Ya da daha başka bir hatırlatma ile Guy Richie'nin muhteşem filmi Snatch 'deki altın dişli, korkak mafyazo kılıklı adam.

Bir dönemler pek beğenirdim kendisini (zaten şu beğeni konusuna dün akşam yemekte çok güldük, kendim de dahil olmak üzere şahsımın karşı cinse dair beğeni kriterleri ile epey bir dalga geçtik. komik olan şu ki, hep mafya kılıklı, ağır abi tadında, adam tipli adam beğenmişim ben. ha bir de çirkin ama karizmatik olma özellikleri var. daha iki ay öncesine kadar, uzun yıllar boyunca hayatımdaki adam olan efsane de öyleydi mesela. ancak teorim şöyle: insanlar, ya kendilerine benzeyeni beğenirler ya da kendi şahsiyetlerindeki eksiklikleri tamamlamış olanları. mesela, sözünün arkasında durmak, arkadaşını satmamak, kaypak olmamak gibi değerler benim için çok önemli olup, aksinin yaşanması çok taviz verebildiğim durumlar değildir. herhalde bunları karşımdakinde bulmayı seviyorum ama neden bunlar hep çirkin ama karizmatik adamlara denk geliyor orasını çözebilmiş değilim. hmm aslında bu başlı başına bir post konusu olabilir: çirkin ama karizmatik adamlar).


Goldie 'ye dönersek, kendisi kazınmış kafası, altın kaplamalı dişleri ve bling bling altın mücevherleri ile öteki ingiltere'den çıkmış gibidir. Biraz bizim gündelik tabirimizle "kıro" olarak da görülebilir kendisi de bu sıfatlar, stigmatlar ilginç kullanımlardır. Her ne kadar dilime çok hakim olamasam da haddimi bilmeye çalışırım (başarılı olup olmadığım tartışılır ama c'est l'intention qui compte diyelim tam olsun). Neticede çok iyi bir DJ, iyi bir müzisyendir kendisi. Ancak drum n' bass öyle kolay dinlenecek bir müzik türü olmadığı için akşam kimle gideceğimi bilmiyorum. Orada illa olur birileri de, kapı 23'de açılıyor bu demek ki 00'dan önce hiçbir şey başlamayacak. Yoruluyorum artık, yaşlanmışım. Dün Nişantaşı'ndayken uğradığım U. kapıyı halledeceğini söylemişti ama bilmiyorum gider miyim. Cidden bilmiyorum. Öncesinde Goldie 'yi yemeğe götürecekler, acaba U.'ya takılıp yemeğe mi gitsem onlarla? Tamamı altın kaplama dişlerle nasıl yemek yendiğini yakinen görmüş olurum ...

P.S. Başlıktaki Öteki İngiltere aslında çok daha sosyolojik bir bağlamda irdelenmesi gereken bir konu. Bilare bahsedeceğim ancak bugün içimden gelmedi. Neyse, nasıl olsa Wayne Rooney var bir başka vakur temsilcisi olarak, onun üzerinden giderim.

No comments: