Tuesday, November 18, 2008

Uzaktan


lorick lady by lorick

Uzaktan dilemek, uzaktan istemek... Ben bilmezken, adını dahi duymamışken pek sevdiğim insanlardan Chileksuyu bana yakıştırarak Lorick'ten bahsetti. Güzel şey insana birilerinin bir şeyleri içtenlikle söylemesi, kalpten gelerek istemesi. Yapılır yapılmaz, alınır alınmaz, verilir verilmez dert değil; önemli olan niyet etmek, istemek, dilemek. c'est l'intention qui compte der fransızlar. Doğrudur da. Hiç ama hiç önemli değildir bu kadar güzel ve büyük bir düşüncenin yanında "yapılamaması", "olmaması".
Hayatta her şeyin olduğu gibi bu durumun da istisnası var. Tek bir tane. O da yapabilecek iken yapmamak. İşte her şeyin bir anda içine eden, tüm büyüyü bozan harekettir bu manasız davranış biçimi: alabilecek iken almamak, verebilecek iken vermemek, taçlandırabilecek iken taçlandırmamak, koklayabilecek iken koklamamak, sarılabilecek iken sarılmamak, öpebilecek iken öpmemek .. gibi.
Uzaktan dilemek, uzaktan istemek... Kimi zaman o kadar yakın, kimi zaman o kadar uzak. That's life. That's the way it is.

p.s. elbiseyi, kızı, pozu, elbisenin yeşilini, boyundaki kolyeyi, arkadaki kitapları çok beğendim.

1 comment:

Anonymous said...

cok sevindim begenmene. zaten yesil de en cok beyaz tenli insanlara yakisiyor.

ps. yaziyi da cok begendim, kesinlikle haklisin.