Monday, November 17, 2008

Hem sanat hem eğlence


İlk resim efsanevi Guggenheim ailesinin sanat dünyasına ve sanatseverlere kazandırdığı müzelerden New York'takinin içi. Hugo Boss bilmem ne partisini geçen hafta New York, 5. Cadde'deki mimarisi Frank Llyod'a ait Guggenheim Müzesi'nde yapılıyor .

Altta ise efsanevi ailenin efsanevi kız çocuğu Peggy Guggenheim ve Venedik'teki müze evinin terası. İlginç bir şahsiyet kendisi. Anton Gil imzalı Art lover: A biography of Peggy Guggenheim diye yazılmış bir biyografisi var ama sadece Amerika'da basılmış olduğu için bulamıyorum bir türlü. wish list'imde ilk sıralarda aslında (işin sanat kısmını anlatmayıp bu işi halinden ve seviyesinden hiç belli olmayan sanat tarihçisi kadim dostum sekvotka'ya bırakıyorum). Güzel rahat hedonist bir hayatın sahibi bir şekilde yaşamış bir insan. Bir de arkasında müze ev, gayet sansasyonel bir sanat koleksiyonu. Yani Palazzo Venier dei Leoni.

Şu fani hayatımda ne kimseye özenirim ne de kıskanırım. Kimsenin parasına malına mülküne itibar etmem, onlardan etkilenmem, iç geçirerek bakmam, hele benim olsun hiç istemem.
Fakat şu üç aile beni benden alıyor, "ulan bir medici doğamadım" diye düşünmüyor değilim ara ara. Medici, Guggenheim ve Rothschild aileleri uygun olurdu bana, yeni kuşak Peggy olurdum kah NY'da, kah Barcelona'da, kah Paris'te. Ah be kahpe kader...

No comments: