Friday, August 29, 2008

Tez konusu


Akademik kariyer yapmayı reddeden okumuşlardan olsam da dün gece Beşiktaş'ta "ulan bir hamle ile geri dönsem şu akademik araştırma dünyasına?" diye düşünmeden edemedim.


Her daim gözlem-observation participante- yapan ve akademik olmayak istemeyen bir sosyolog olarak "acaba tribün kültürü üzerine yazacağım bir tez ile sevmediğim akademik hayata geri mi dönsem" diye düşündüm. Dün gece. O kadar eğlenceliydi ki. Evet biliyorum benim tuttuğum takımın gecesi semti değildi, evet o takımlı değilim ama yine de futbol olduğu için güzeldi.
Üzerinde düşüneceğim konular listesine alıyorum. Cidden. Müthiş olurdu ama zor olur; yorucu olur, olur da olur yani. Fakat why not?
P.S. Tabii böyle bir şey olursa benim Meşale'ye, Ali Sami Yen'e, o takımı seyretmeye, gözlemlemeye gitmem gerekecek; mülakatlar yapmam gerekecek. Of bir daraldım ama gerçekten why not?
P.S.(2) Belki de açarım konuyu ve tribünde müziğin etkisi vs işi müzikal alana da bağlarım sonra da profesör olur otururum, Hincal'ı yerden yere vurur, Haşmet'i zeytinyağında kavururum, her pazartesi akşamı televizyona çıkan gerzeklerin yanında sosyolojik yorumlar yaparım.

No comments: