Sunday, August 31, 2008

Büyük editörden büyük hata

Biliyoruz ki Anna Wintour moda dünyası, yayın dünyası için büyük insan, güçlü isim, her şeyi değiştirebilecek bir şahsiyet. Ancak dergisinin eylül sayısı için kapağa koyduğu yeni ünlü chic, trendy, styly isim olan Keira Knightly 'nin resminde büyük batmış demek zorundayım.

Gördüğümde şahsen şaşırsam da "herhalde ben anlamıyorum bu işlerden, her şeye bir kulp buluyorum" diye düşünsem de sonra bazı yerlerdeki yorumları, eleştirileri okuyunca pek bir haklı olduğumu gördüm. Dear Anna, koskoca amerikan Vogue'nun neredeyse sahibi olarak sana sormak istiyorum o kızın saçlarının durumu nedir? Ne yaptınız? Hani belki kendisi dünya güzeli değil ama gayet iyi saçları vardı. Bu kötü bir perma etkisi veya sanki dökülmüş de yeni çıkıyor gibi verdikleri şekil nedir? Anna Wintour bu fotoğrafçıyı, fotoşopcusunu, belki de fotoğraf editörünü kovmuştur belki ama bir kere çıktı, milyonlarca noktaya gitti ve yapılacak bir şey yok artık. Ve eğer böylesine bir dergide bu oluyorsa bizdeki gerzek moda dergileri alem dergisinde her şey olur. Ya da bu hayatta her şey olabilir, şaşırmamak lazım.

No comments: