Friday, June 6, 2008

Kelimelerin ağırlığı

Bazı kelimeler ağırdır, ağır ifadeler içerir duymak da kimi zaman söylemek de ağır gelir insana. Ancak onların "ağırlığı" zaten bellidir, ağır can acıtan ifadeler içerir.

Bazı kelimelerin ağırlığı ise kişinin birebir kendisi ve yaşamı ile ilintilidir. Bu herkes için geçerlidir. Yani normal şartlarda hissiyatı gelişmiş herkes için kimi kelimelerin kimi zamanlarda ağırlığı, boğazı düğümleyen etkileri vardır. Düşünülürse anlaşılır bir şeydir çünkü ne de insanın canı acımıştır, acımaya devam ediyordur, sinir oluyordur, tepki veriyordur. İnsanı bir durum yani. "can acıtma" hali deyince illa yerlerde sürünme, depresyon algılanmasın. Kedi-ciğer ilişkisi. Kiminin ciğeri glamour bir hayat olur, kiminki domez hayat, kimininki vespa, kimininki corvette'tir. Geçer gider-eğer içte bir yerlerde hazmetmişlik varsa...

Geçen gün bir arkadaşımla konuşuyordum o söyledi "anladım ben, tepkiselsin şu,şu,şu konulara" diye. Haklı. Kendim de farkındayım. Şuurum yerinde yani. Kendimce olayları bir yere oturtunca geçecektir çünkü üstünde durulacak mevzu değil. Yarın öbür gün benim de olur. Büyüyünce. En azından benimki büyüyünce yapınca geçecek, ya bazı şeylere hiç ulaşamayacak, küçük hayatlarında "mış gibi" yaşayanlar ne yapsın?

No comments: