Friday, May 1, 2009

Tanımlamak

Tanımlamak önemli şey hayatta. Herkes, her şekilde, her şeyi çok iyi bildiğini sanarak konuşuyor, yorumluyor, ahkam kesiyor, "böylesiniz" "şöylesiniz" diyor .

Bugün 1 mayıs. Kimilerince hiçbir değeri yok, kimilerince ise yüreklerindeki binlerce kırmızı karanfil değerinde. Türkiye için bayram tadında değil de işkence tadında bir gün olduğundan yasaklar günü 1 mayıs. Taksim yasak! Taksim'e çıkmak yasak! Toplaşmak yasak! Döviz taşımak yasak! Slogan atmak yasak! Her şey yasak bugün (ayrıca tepemdeki helikopter sesinden nefret ediyorum). Bizim mahallede Akbank'ı taşlamışlar, bankamatikleri kırmışlar. Bravo, ne diyeyim ki? Anarşist var, anarşik var. Tanım var, tanımlamak var, bilmek var, cehalet var.
*
L'anarchisme est un courant de philosophie politique développé depuis le XIXe siecle sur un ensemble de théories et pratiques anti-autoritaires. Fondé sur la négation du principe d'autorité dans l'organisation sociale et le refus de toutes contraintes découlant des institutions basées sur ce principe, l'anarchisme a pour but de développer une société sans domination, où les individus coopèrent librement dans une dynamique d'autogestion.
*
P.S. iyi ki dün gece karşıya geçmemişim. dönüşümü düşünemiyorum, üşengeçliğimi düşünemiyorum.

P.S.(2) kadim dostum sekvotka'nın doğum gününü beraberce kutlamamız (kendisinin anadolu futbol kulubü başkanı tadındaki haline inanamadım, orası ayrı), elbette ki müthiş kelimelerle yazılmış bir mektup, müthiş anlamlı bir hediye, elbette ki asmalı cavit, elbette ki rakı (kendisine bir saatten sonra votka-sek-ben almayayım), elbette ki bir saatten sonra nişantaş, elbette ki her hafta gidilen aynı "belli" mekanlar (ama bu sefer otto da vardı ki kaç zamandır gitmemiştim), elbette ki fantastik hareketler...


No comments: