Thursday, May 7, 2009

Sabah keyfi, 2





Şarkı aslen bir The Beatles şarkısı -ki ben Beatles'dan hiç hazzetmem ama olay John Lennon'dır, inkar edilemez bir müzikal yetenektir. Ama bu şarkıyı çok severim. Çocukken bir dizinin müziği olarak duymuş bulana kadar canım çıkmıştı.

Burada söyleyen Joe Cocker. Hem de öyle böyle değil 1969 yılındaki Woodstock Festivali'nde söylüyor ki zaten bu versiyonu yayınlanıyor her yerde. Şarkının bu yorumundaki uzunluğunu, arkadaki vokalleri, hafif gospel havası vermesini seviyorum, kıpır kıpır oluyor içim. Artık bahar da geldi ya oh, I get by with a little help from my friends, diye söyler dururum artık.

Resim elbette ki Woodstock 'tan. Düşünüyorum da hiçbir zaman ne peace, ne batik tişört, ne kamping çamur insanı olmadım. Sanırım o dönemler Amerika'da yaşasaydım benden hippie olmazdı. Anarşist evet (gerçek anlamında anarşist, anarşik değil) ama hippie bilmiyorum, bana göre fazla dağınık, fazla yanındaki ile yapışık, koloni yaşamı vs. sıkılırım ben o kadar paylaşımdan.
whatever... Joe Cocker müthiştir bu With A Little Help From My Friends yorumu ile.

Yıl 1969, yer Woodstock, NY
'a yakınlarında bir kasaba, sahne kalabalık, belki sonra yazarım. Pıııssssst, Rock N' Roll Minnoş, sen seversin böyle çamur, kamping, madem with a little help from my friends filan dedik, sana gelsin bu post.

3 comments:

M. said...

ben ordaydım zaten, ikinci resimdeki kız ben olabilirim mesela, pek bir anlamlı bakıyorum ordan sana baksana...
rock'n coke da benle kamp yapmayacak mısın yani????

anotherstar said...

tabii tabii sensin o! ama bu resimden sonra kafama cicekten tac takinca dalga gecme. bak sen de diger hayatinda takmissin sonra da konsere gitmissin.
ben bugune kadar rock n coke a gitmedim ve david bowie prince filan gelene kadar da gitmeyecegimi biliyorsun.

kamp? komikssin minnos! ben kendimi kampta dusuenmezken sen beni cadirin icinde dusunuyor musun? demek ki dusunuyormussun, bravo valla. isim olmaz bebisimmm camurla cadirla

magdalena said...

yani bence de festival çamuru filan zor zanaat, ama derseniz ki bi ne bileyim kaplıca maplıca o tip bi yerde çamur banyosu, valla arayın ben de geleyim, beraber yuvarlanalım çamurda böyle mandalar kibin.