Friday, December 14, 2007

Cuma eğlencesi 4

Ve yine bir cuma derken başlasın eğlencemiz...



Önce güzelle başlayalım. Amerikan Vogue'nun patronu Anna Wintour istemiş Georges Condo diye bir sanatçı Andy Warhol'un 1976 tarihli The Red Queen tablosunun önünde hiç sevmediğim marka Calvin Klein kıyafetler ve çok sevdiğim marka Bottega Veneta halka küpelerle-çok seviyorum hoop earring denilen şeyi yine ismini bilmediğim ama çok bilindik bir mankenle resimler çekmiş, Vogue'un aralık sayısına sayfa sayfa sergilenmiş. Gerçi burada belli olmuyor (ki bu iyi bir şey) ama kızın saçlarının rengi felaket. Kül rengi. Aman yarabbim. Saç rengi demişken de demek ben bu röfle hadisesine acayip tepkiliyim bunu anladım çünkü kaç kişi reflüyü röfle algılayıp "hayıır benim saçlarımda röfle yok" diye satırlarca ısrar eder?



whatever...

İşte bir facia anı. Belki hepsi için değil ama Courtney Love için gayet öyle bir an. Bu kadın yaz aylarında geçirdiği çeşitli estetik ameliyatlarından sonra inanılmaz ince bir vaziyette çıkmıştı karşımıza. İnce olmak güzel şey elbette de bence acayip çirkin olmuştu yani garip bir incelikti o. Bir de yüzünü yaptırmıştı ki... o surata yorum yapmıyorum. Şu resimde de gayet çirkin. Bir şeyler oldu bu kadına. Para içinde yüzmenin getirdiği bir şey belki de (ölen kocası kurt cobain, şu anda bile-yani ölümünden sonra-en çok kazandıran sanatçı). Kıyafeti de çok kötü. Resimde elbette tek güzel var, Kate Moss. Anladık kokainman filan ama güzel işte. Öyle hokka burun, bebek yüzlü güzellerden değil, başka bir albenisi var. Kıyafeti de çok güzel. Hele o ipek bluz tam benlik (pantalonu almayayım, zaten giymiyorum). Stella McCartney ise işte "tel père tel fille". Babası da çirkin bir şey, bu da böyle işte.



İşte cumanın sükut-u hayali. Gerçekten güzel kız. L.C. ile pek beğenirdik. Hatta en son geçenlerde saçlarını koyu renge boyamıştı ki tüm güzelliği ile salınırken bugün şak diye karşıma çıkan şu fecahat ötesi renkle çıktı. Bu kız ve onun yaşıtı yeni hollywood yıldızları grubunun rachel zoe diye anoreksik ve çirkin bir imaj danışmanları var, acaba kadın bunları kıskanıyor da mı böyle çirkin ötesi, kızcağızı en az 10 yaş yaşlı gösteren bir saç rengi yaptırtıp şu üzerindeki zibidi kılığı giydiriyor?


İşte gayet güzel bir kadın. Axl'ın eski sevgilisi. Gayet net hatırlarım muhtemelen bir 15 yıl öncesinin hiçbir şeyin olmadığı Türkiye'sinde zar zor bulduğum Hit Parader dergisinde Axl'ın resimlerini ararken görmüştüm ilk defa. Axl'a çarpılmam ayrı bir konu da kadını da o günden beri beğenirim. Richard Avedon, Versace için fotoğraflarını çekmişti, yine 15 yıl öncesinin bir A'dam seyahatinde Photo dergisine sırf o resimler için deli para bayılmıştım. Sansasyonel bir ayrılığın ardından bu adamla evlendi. Bir şeylerin büyük patronu, oldukça zengin filan da çirkin işte (ve o sevdiğimiz çirkinlerden değil mesela). Yanına yakışmıyor. Ama the color of money derim ben ve p.s.'lerle bitiririm cuma eğlencesini.

P.S. Geçenlerde blogu okuyan karşı cinslerden biri adını bir türlü ezberlemediğim ama tipini pek beğendiğim top model için "sen bir beğenmişsin kızı" dedi. Beğendim valla, güzel kız, yalan değil. Güzel güzeldir çirkin de çirkin ama koynuma almak gibi bir niyetim yok; o yüzden kendisine buradan hediyem olsun.

P.S. (2) Farkettim ki karşı cinsin latekse bir zaafı var. Bizim buralar biraz köy, varoş içinde bauhaus olduğu için kendime siyah lateks çizme aldım (lateks ama havalı, parlak parlak yürüyorum çamurların içinde). Sabahtan beri yürürken tanıdığım selam verdiğim her karşı cins "ooo ne güzel çizmeler, çok yakışmış" deyip duruyor. Anlamıyorum ki adamları. Sanki ayağımda bana yakışacağı düşünülen yeşil manolo blahnik ayakkabılar ile yürüyorum .

1 comment:

Anonymous said...

Daria Werbowy dir kendileri