Monday, August 17, 2009

Yaz gecesi yaz düğünü yaz insanları

Düğün sevmem, düğüne gitmeyi sevmem, hele hele düğün uzakta bir yerde ya da teknede meknede yapılıyorsa oralarda sıkışıp kalmayı sevmem ve tabii düğün müziklerini hiç sevmem.
Ancak dün gece R.'nin ve geçen sene katılmak için taaa Fransa'lara gittiğim Géraldine 'nin düğününden sonra en çok eğlendiğim en çok dans ettiğim en çok keyif aldığım bir düğüne katıldım. Cidden çok sevdiğim belki çok sık görüşmediğim ama her zaman ayrı bir yeri olan, her gördüğümde aynı samimiyetle devam eden bizim Sainte Pulchérie'den sonra talihsizce Saint Michel'e geçen F .'nin düğünü vardı dün gece.

sıcak yaz gecesi, yakın mesafe, al cemal, güzel düğün, güzel gelin, zarif gelin (ki her gelin zarif olmaz), güzel gelinlik, şampanya, parti gibi düğün, genç insanlar, doğuş insanları, tasarım insanları, bol dedikodulu sp kız konuşmaları, üstümdeki mor elbise, kafamdaki tüy, ayağımdaki dore pedro garcia (ki tabanlarımı şu anda hissetmiyorum), fotocunun iğren resimleri bizim çektiğimiz güzel resimler, göbek dansı, dansözler, parıltılı yanar döner dansöz aksesuarları (taktım mı? elbette. hem taktım hem kıvırttım), damatın arkadaşları, damatın şahidi - sarışın-kızıl-sakallı olsun tamamdır- loca loca dance vs derken cidden güzel bir düğünün güzel bir anısı kaldı. Ve en önemlisi düğünde bir anda her şeyin karartılıp sisler içinden sahneye şarkı ile çıkmayan çiftlere hayranım! İlk dans denilen şeyi ayrıca çok gereksiz buluyorum ve tabii en bomba dedikoduyu yazarak bitiriyorum.

Condé Nast Türkiye'ye geldi ve yakında çıkartılacak Vogue için Lookin' For Turkish Anna Wintour macerası başlamıştı. Ve geçenlerde bu macera sona erdi ne kendisini Diana Vreeland sanan Ece Sükan, ne farklılığını ortaya koyamayan silik Melis Alphan, ne de ihbarlara kurban gitmiş Ferhan İstanbullu (ki yakışan bir isimdi bana göre) değil seçilen isim. Doğuş'ta zaten iyi yerlerde çalışan yukardaki isimlere kıyasla oldukça üst düzey bir eğitim almış ama modadan anlamayan (ki sanıyorum condé nast böylesini tercih etmiş) eli yüzü düzgün bir kız.
Dün gece düğünde kim olduğunu görünce,daha ismini cismini bilmeden yaptığım gözlemlerimin ne kadar doğru çıktığını anlamış oldum. Ben daha "bitchy" ve "bossy" bekliyordum ama pek öyle değil; ben yanılmışım. Aksine iyi niyetli , gülümseyen ve eğlenen bir kız ifadesi var. Modadan muhtemelen hiç anlamıyor ve giyim kuşam zevki de ortalamanın bir tık üstünde. Ancak belli ki öğreniyor, başkalarından gelen eleştirileri dinliyor. Fakat fönlü uzun saçlarının uçlarına yaptırdığı bukleler ve eller havaya Serdar Ortaç beğenisi ile Vogue için fazlasıyla alaturka duran bir kız (benden 2 yaş büyükmüş ama herhalde bir 8 yaş daha büyük duruyor). Ne var ki çalışkan ve becerikli olduğu için çabalar öğrenir, diğer örnekleri taklit etmeden üretmeye çalışır, 2-3 yıl gider bu iş, ama sonrası muamma (çünkü burası türkiye).
Unutmadan dişlek kendisi. Dişlekliğinde - fiziksel olarak- elbette değilim, zaten nasıl olabilirim; yapısal bir şey bu, konuşulacak bir mevzu dahi değil. Ama tamamen kişisel olarak her seferinde benzer renklerde, benzer tiplemede alaturka tarzlı dişlek kız görünce aklıma hep bir resim geliyor ama çıkartamıyorum kim olduğunu nerede nasıl gördüğümü.
Herhalde just an illusion...
Ama gecenin bombası yeni yayın yönetmenidir.

No comments: