Saturday, August 1, 2009

Her şeyden her saniye haberdar olmak, "twitter" olmak


Yeni fantezi! Modern insanın yeni oyuncağı, yeni fantezisi, yeni eğlencesi: twitter. Herkes ama herkes twitter'da. Resmen şoktayım. Her şeyden her saniye her şekilde haberdar olmak nasıl bir şeydir, herkesin her şeyini bilmesi, bütün bilgilerin bir anda yayılması, oradan buraya, her türlü...Aman Allahım.

Sakin bir Fantastik 4 'lü yemeğini ekip yayılmayı düşünürken birden coşarak cuma gecesi hiç çıkmak istemeyen Sekvotka 'yı iki bira ve bir avuç fıstığa kandırıp bana getirttikten sonra, yağmurun dinmesini beklerken, gayet basit bir şekilde derinnnnn V yakalı beyaz tişört-şort ile çıkmaya niyetlenmişken Sekvotka 'nın "sen böyle arka odaya gitmezsin, git değiş" laflarına bir gömlek ile cevap verdikten sonra yani gece çıkmadan hemen önce kendisinin twitter hesabı olduğunu öğrenmemle bir şok yaşadım. Hemen bir şeyler yazdı, "anotherstar'da pitstop" dedi, follower'larına ve following'lerine baktım, ... "bence sen de twitt'lemeye hemen başla" gazına itibar etmedim, kimseninkine etmiyorum. Ve ne kadar doğru bir karar verdiğimi bugün gördüm.

Kendimi biliyorum, yanlış insanlara yanlış isimlere -sarhoş bile değilken- çok rahatlıkla abuk subuk yanlış mesajlar atan bir insan olarak kendimi elimde böylesine bir oyuncak ile düşünemiyorum. Kesin manasız hatalar yaparım, sarhoşken abuk subuk şeyler yazıp kendimle beraber tüm çetemi dünyaya rezil ederimmm. Mesela dün gece Otto'da gördüğüm, sakallı halini delicesine beğendiğim televizyon insanına dair kesin bir şey yazardım, tutamazdım kendimi, sonra sabahında otur da kontrol et ne yapmışsın diye. Ha millet olacağı kadar rezil olmuş zaten nesi umrumda ama yine de çok şahane değil yeni bir Burcu Esmersoy vakası olmak (güzel ve aptal olmak budur sanki. ama güzel kız bence).

Fakat twitter çılgınlığının da geçici olacağını düşünüyorum. Facebook gibi. Türkler 2 yıl önce keşfettiğinde ne olay olmuştu, kendisini kaybetmişti insanlar. Tüketim toplumun günü bugün. O yüzden bugün twitter yarın sweetter sonra da whatever... Zaman her şeyi unutturur.

Yalnız türk şöhret takımının-şarkıcı türkücü sınıfının bir üstü olan haberci, gazeteci, köşe yazarı, reklamcı, tasarımcı, galerici- twitter takıntısına, kullanışına, türkçelerine, ingilizcelerine ve tabii sürdükleri hayata ayrıca hayranım. Keşke öyle bir hayatım olsa diye düşünüyor, ne kadar sönük bir hayatım var iç geçiriyorum. Ah melis, ah oray, ah burcu, ah mehmet, ah serdar, ah...

Tabii bir de 3G olayı var ki tamamen reddediyorum, umrumda değil, bilmek istemiyorum. Evet telefonum uyumlu. Ama umrumda değil.

Bu arada beklenmedik cuma gecesi tamamdır, london boy e. tamamdır.

1 comment:

sekvotka said...

ben dun gece senden baska fistik gormedim. kandiysam, sana kandim bebegim.