Tuesday, August 25, 2009

ROLL is gone like a rolling stone


Herhalde Türkiye gibi bir ülke için 13 yıllık bir yayın hayatı hatta ve hatta "bağımsız bir çizgide" süren yayın hayatı epey uzun süre sayılır. Hem ortalama zevke hitap etmeyeceksin hem dağıtımcın büyük tekel isimler olmayacak, hem içinde karı kız party life değil de bilgi bulunacak, akıllıca yapılmış mülakatlar olacak hem de de aylık çıkmaya devam edeceksin. ROLL .
İlişkimizin kesintiye uğradığı pek olmamıştır. Kolay değil 1996'dan beri süren bir ilişki bu. Ki ilk tanıştığımızda buralardan ilim irfan için uzak diyarlara gidiyordum, ona rağmen 6 yıl boyunca aldatmadım, ihmal etmedim. Eleştirdiğim çok oldu çünkü ilişkimizde bir yerden sonra hep aynı şeyleri yaşar olduk: hep Patti Smith albümleri, Manu Chao'nun politik görüşü ... gibi. Ama yalan değil ondan çok şey öğrendim, anlattığı anılardan çok şey yakalamadım, tanıştırdığı insanlardan- mesela Erdir Zat - bambaşka bir alemi, old skool hip hop'u öğrendim. Ben "sıkıldım artık Rock n' Roll'dan, eskisi gibi zevk vermiyor değiştim büyüdüm ilerledim. artık payetler giyip Diana Ross gibi diskoda dans etmek istiyorum" dedikçe o bana yine PJ Harvey John Parish albüm kapağını gösterdi. O zaman anladım ki bazı şeyler onda hiç değişmeyecek. Yavaş yavaş ben gitmeye başladım, etrafımdaki diğer cazibe sahiplerini görmeye başladım. Mesela ona benzeyen ama ondan daha süslü daha renkli daha "hafif" olan bir ingiliz ile tanıştım. Bir anda çarpıldım ama yine aldatmadım. Yerine koymadım farklı bir paylaşımda bulundum. Aynı değiller zaten bambaşkalar ama yine de her ay ROLL ile beraber ingiliz Vogue 'nu almak önceleri garip geldi ama sonra alıştım. Gidip de Rolling Stone almadım veya Billboard. Neticede bilgiye ihanet etmedim. Duruşa da, tavıra da, haysiyete de. Biz artık ayrılmış ama hala dost kalan çiftler gibiydik. Her daim birbirinden haberdar olan ama eski heyecanın yerini çoktan başkasına bırakan.
Hoş ROLL'un yerini doldurabilecek dergi zordur ama önemli olan Rock n' Roll sevgisinin sönmesi değil, o duruşun ve tavrın gitmemesi. Bunlar olduktan sonra her ay çevrilen sayfalar Vogue'da da olsa duruşta yine haysiyet yine düzene karşıtlık vardır. O halde sorun yok.

No comments: