Saturday, March 15, 2008

Tanımlama

Sporu eken ve mahmurlukla dolaşan bir insan olarak dükkanıma geri döndüm.

Benden çok M.'nin bir tanımlamasıdır "renkleri güzel" ifadesi. Ancak severek doğru ifade şeklinde kullanıyoruz. Sabah benim için renkleri güzel bir insanın verdiği röportajı okudum da sıklıkla bahsettiğim şu tanımlamayı tam olarak çizeyim dedim. Çağla Kubat bana göre renkleri güzel ifadesini kullanacağım insanların en iyi örneği. Hiç çirkin değil aksine güzel bir kız; sarışın mavi gözlü, beyaz tenli, ince, sportif ayrıca okumuş etmiş de ama... Ne zamanki işin içine ama girer işte orada kalır insan. "ama". Arkası gelmiyor işte. Hiçbir aykırılığı, farklılığı, değişikliği yok. Çoğu erkeğin hayali. Hem de iyi aile kızı görüntüsü de var (iyi aile kızı, çocukların annesi, iyi bir eş; artık sıra ile hepsi olur). İşte bana göre renkleri güzel insan modeli. Her şey yerli yerinde, her şey olması gerektiği gibi, her şey sıradanlığı aşmayacak ölçüde güzel, çizilmiş, hep yolunda, hep kalıplarda, hep uyumlu, hep sınırlı, hep şekillenmiş.

Bana uygun olmadğı aşikar ama kötü bir şey değil, zaten kötü bir ifade olarak değil tanımlamayı yapabilmek için yazdım. Ben renkleri güzellerden değilim, sevdiğim insanların çoğu da değil. İyi ki ... Böylesi daha güzel, daha gerçek, daha özgün, daha etkileyici.

whatever... Her şey görece değil mi bu hayatta. Kime göre, neye göre?

No comments: