Wednesday, March 12, 2008

Esinlenme

oscar niemeyer'in evi, canoes house, rio de jenerio, 1953


Dünden beri gereksiz işyeri gerginliğinden etkilenip de koyduğum resimdir. Gerçi yapılanla ilgisi yok ama...

Okuyup eğitimini görmediğim bir dal olsa da nedense bazı mimarları beğeniyorum. 1907 Brezilya doğumlu ve hala hayatta olan Oscar Niemeyer de bunlardan biri. Neden olduğunu, nasıl kendisine ulaştığımı hatırlamıyorum bile ancak ilkokul yıllarında walt disney ansiklopedisinde bugün bile aklımda kalan resimdi Brasilia Katedrali. Sonra öğrendim ki mimarı Oscar Niemeyer'miş. Belki de ilk oradadır.

Birazdan sergi açılışı var. Biraz kavga biraz dövüş ama sonunda yaptım mı yaptım.

Oscar Niemeyer'in evini de beğendiğimdem koydum. Sadece kendim için. Brezilya'yı da, insanlarını, kültürünü, kahvesini, plajlarını, rahatlıklarını özellikle de bossa nova'sını seviyoruz.

No comments: