Thursday, July 2, 2009

Granma's hands ...





Madonna'ya hepimiz hayranız ama artık pek de değiliz sanki. Ya da ben değilim. Hâlâ beğeniyorum, dinliyorum, hâlâ sevgim saygım sonsuz ama artık biraz evinde filan otursa ve sürekli ortalıklarda "ben çok taşım" halleri içerisinde gözükmeye çalışmasa diye düşünmeden kendimi alamıyorum. 50'sini geçmiş bir kadının bu kadar taş olmasına gerek de yok zaten. Ya da sürekli genç sevgili imajına girmeye.
Yukardaki reklam Louis Vuitton'nın daha önce Madonna ile başladığı reklam kampanyasının devamı. Fakat Madonna burada kabus çıkmış. Elbisenin kötülüğünü, o Met balosunda kafasına taktığı garip kurdelemsi şeyin burada da karşımıza çıkmasını geçiyorum-çünkü yüzünün balmumu hali ve Barbie bebek ifadesini görünce başka bir şey söyleyemiyorum. Zaten yaptırdığı facelift'ten sonra iyice kötü olmuştu ama buradaki en çarpıcı yer bence elleri. Eller ilerleyen yaşın, aşırı zayıflığın, çıkmış damarların saklanamayacağı yerler, ameliyat filan da kâr etmiyor oraya çünkü yapılamıyor. O yüzden bu reklamda Madonna'ya photshop ile "el" yapmışlar. Plastik el gibi olmuş, üzerini de eldivenle kapatmışlar. Sürreal bir görüntü gibi olmuş.


Madonna gibi hırslı ve işinin takipçisi biri bu resimlerin basılmasına izin veriyorsa, kendisini beğeniyor demektir. Kendisini de bu hali ile beğeniyorsa zaten geçmiş gitmiş...(ayrıca madonna bu kadar work out bu kadar pilates'e nedense heteroseksüel erkeklerin değil de homoseksüel erkeklerin daha çok beğenisini kazandığının farkında mı acep? kadınlar maddy'nin inceliğine hayrandır, eşcinseller ise kadın formatındaki kadınları -eğer arkadaşları değilse- rakip olarak gördüklerinden pek beğenmedikleri için madonna'ya cher'e, diana ross'a duydukları gibi bir hayranlık duyarlar, madonna'nın çirkin kol kaslarından, zayıflığından beğeni ile bahsederler).
Bill Withers'in yazdığı Grandma's Hands şarkısını anımsatan ellerinin görüntüsü ile bitirmek istemezdim ama o kadar çirkinler ki...Ve ne yazık ki istenilmiş bir çirkinlik bu! Yok pilates yok makrobiyotik beslenme yok kabala suyu işte sonuç.

2 comments:

magdalena said...

erkek olmuş bu

Anonymous said...

ama halen iyidir be...
ben bilirsin pek bi severim kendisini, o yakistiriyorsa tamamdir.

r.