Friday, July 31, 2009

Çok erken saatlerde adadan denize...

Ege Denizi 'ndeki Skorpios Adası. Yani Aristotle Onassis'in satın aldığı ada. 1968'de, Jackie Kennedy ile evlenip Jackie O. olmasından hemen önce. Şimdilerde herkes ada alıyor, nouveaux riches takımı (ki hiç sevmem "yeni zengin" hadisesini), celebriti dünyası, piyasa yükselmiş ada fiyatları artmış durumda. Onassis aldığında çok cüzi bir rakama, birkaç yüz bin dolar edecek kadar drahma satın alıyor, bugün en az 200 milyon dolar değerinde. İlginç olan adanın sahiplerinin hepsi ölmüş durumda. Tek varis, torun Athina hariç, o da bankalardaki milyarlarca doları ve 24 saat beraber yaşadığı korumaları ile yaşıyor işte. Aile mirası olan helenizmden en önemli yadigar yunancayı bile bilmeden.

whatever...

Adası olmak güzel şey yine de. Özellikle de Ege Denizi'nde. Ege ki bence en güzel deniz. Akdeniz, okyanus filan palavra ( küfrecekler için şimdiden söyleyeyim, evet okyanuslarda yüzmüşlüğüm var). Bence Ege'nin rengi, mavisi, suyu hiçbirine değişilmez. Sabahın erken saatlerinde denize girmek, tekneden atlamak, yüzmek, uzun uzun...Herkes yüzüp geldi ben gidemedim mutsuzluğumdan patlayacağım. "çok beyazsın, güneşe çık biraz" diyenlere, yani beni tanımayanlara son kez söylüyorum "yanmak, kararmak, bronzlaşmak? ben? ha,ha, tabii". Tek istediğim yüzmek, belki de biraz çok hafifçe yanaklarımın sun kissed olması, o kadar. Gerisi beni aşar, bozar.

No comments: