Thursday, July 16, 2009

Dream on # 7



Yine rüyamda şarkı görmeye başladım. İyiye mi kötüye mi alamet bilmiyorum ama that's the way it is.
The Who 'dan haberdar olmam çok aptalca 12-13 yaşında bir amerikan dizisi sebebiyle olmuştu; dizinin çılgın gençleri Who'ya özeniyordu; yani konser sonunda aletleri kırıp parçalıyorlardı. İşte o zaman The Who diye bir grup olduğunu öğrenmiştim. Bence Türkiye'de de The Who seven bilen az insan vardır; Led Zeppelin tamam, Deep Purple tamam ama The Who zor sanki (90ların başındaki aptal amerikan gençlik dizi sayesindeki keşfimden sonra oradan buradan bir the who kaseti bulmuştum ama kim bilir nereye girdi. ayrıca bulup çıkarsam da kaseti nerede dinleyeceğim?)
Yıllar sonra dallamanın allahı olan grup Limp Bizkit denilen gerzekler topluluğu Behind Blue Eyes'ı yorumladı da popüler dünya şarkıdan ve gruptan haberdar oldu.
whatever ...

Dün gece rüyamda gördüğüm ve sürekli duyduğum şarkıdır Behind Blue Eyes.
1971 yılı, The Who, Behind Blue Eyes, Who's Next


no one knows what it's like
to be the bad man to be the sad man
behind blue eyes no one knows
what it's like
to be hated to be fated to telling only lies
but my dreams they aren't as empty as my conscience seems to be
I have hours, only lonely
my love is vengeance that's never free
no one knows what it's like
to feel these feelings like I do and I blame you
no one bites back as hard on their anger
none of my pain and woe
can show through but my dream
they aren't as empty as my conscience seems to be

No comments: