Thursday, October 4, 2007

Tasarim ve tasasi

Ne mühendislikten anlarım, ne tasarım yaparım sadece tasarımları beğenirim, beğendiğimi de alırım, o kadar.

Şu yukardaki gibi bir şey benim derdim, beni su içerisinde bırakan. Yani gayet çirkin, gayet erkek reklamcının steril banyosu gibi bir şey. Markası filan pahalı bir şey. Hadi güzellik, estetik görecelidir, kimse kimseninkini beğenmek durumunda değil ama kullanılabilirlik diye bir şey var değil mi? Amaç tasarımla beraber bir işlevsellik de kazandırmak değil mi?

Her şey tasarım ya burada, musluklar da tasarım fışkırtanlardan. Elimi uzattığım an çita misali çevik bir hareketle geri çekilmezsem altını ıslatmış küçük çocuk görüntüsü oluyor kıyafetlerimde. Yalnız ben değil tabii herkesin durumu aynı. O yüzden tuvaletlerde elini 1 metreden uzatarak yıkayan insan görüntüleri oluşuyor.

Peki bunu yapan tasarımcı ne düşünüyor tasarlarken? Düşünmüyor mu? İşi bu değil mi? Neden tasarımlar sürekli tasa yaratıyor da bir kolaylık bir işlevsellik yaratmıyor. Havalı tasarımcı olmak tasa yaratmaktan mı geçiyor? Soracağım tky yöneticilerine, hocalarına. Yani gün boyunca gayet tasasız, easy bir insandım bir anda o spastik videodaki elinde şekerle ağlayan şımarık ve sevimsiz oğlan çocuğu gibi oldum.

1 comment:

hmm said...

Onlar tasarım diil süs yapıyor da ondan :)
gecmis olsun
L.C.