Saturday, July 2, 2011

Temiz pak bir Shaun Ryder, Happy Mondays


Oasis 'ten önceki Madchesta hadisesi 80'li yılların başı ile 90larda yaşanır. Bugün Liam Gallager alkolü bıraktığını ilan etmiş, ki epey bir süredir ağabeyi asıl müzisyen olan Noel Gallagher ile konuşmasalar da ilk çıktıklarında epey pis, leş tiplerdi. Entelektüel sayılabilecek, rafine Londra'lı Blur ile sürekli kavga eder, bütün sokak çocuğu halleri gösterirlerdi. Ancak Liam da, Noel da ne olursa olsun, ne yapmış olurlarsa olsunlar pislikte, sokak çocukluğunda Shaun Ryder, Bez, Happy Mondays'in yanından geçemezler. Bugün sahneye çıkacaklar. Hem de Happy Mondays olarak. Efes One Love'da. Geçen hafta E.K. buluştuğumda "biz gidiyoruz valla senden benden temiz pak Shaun Ryder'ı seyretmeye" dediğinde bilememiştim gider miyim gitmez miyim diye. Ama hala şu saatlerde şu satırları yazdığımza göre belli ki gitmiyorum. Keşke yarın Suede ile beraber çıksaydı. Haftasonu hem de iki kere bütün haftamı geçirdiğim yere gitmek kadar sıkıcı bir şey olamaz ama işte Suede olacak gibi, Bret Anderson'a niyetim daha fazla olabilir. Ama yine de temiz pak bir Shaun Ryder nedense hala ilginç geliyor. Neticede bahsettiğimiz insan Manchester semalarında çatıya çıkıp güvercinlere fare zehiri yedirip patır patır şehir sokaklarına düşmesine sebebiyet vermiş, bunu da eğlenerek yapmış insandır. Kafasının o dönem "bi dünya" değil bin dünya olduğu bir gerçek olsa da öyle birini bugün sahnede temiz görmek hoş olabilir (di). Kısmet benim için yarınaymış, bu akşam kısmetim başka.

No comments: