Friday, December 11, 2009

Genel "motto" hali

Türk insanı televizyon dizileri sayesinde özlü sözleri keşfetti. Hoş, Kurtlar Vadisi furyasında kendisine rol modeller edinip yeni kuşaklara parlalk gri takımlar içerisinde az gülen az konuşan "iyi aile kızını"seven ama adam öldürmekten çekinmeyen harikulade mafyozo tiplemeler ve onların özlü sözlerini bıraktılar ama bitti galiba o dizi de. Ancak bugünün modası Ezel dizisiymiş. Elbette her zamanki gibi bilmiyorum ve işin doğrusu bilmeyi de pek istemiyorum ama sosyolojik olarak ilgimi çekiyor- maitrise de socio.- forever socio.
Manasız yağmurdan çıkmaya üşendiğim üşüdüğüm bu gece dizinin tekrarına bir yerinde denk geldim. kim kimdir, hikaye nedir, ezel'in olayı nedir, cansu dere ne iştir vs hiç bilmiyorum ama tuncel kurtiz ve canlandırdığı karakter var; gerisi bence gereksiz. Daha doğrusu benim için gereksiz, neymiş diye merak ediyordum gördüm tamamdır kafi, bundan sonrası fazla gelir bana.
Kendisini, oyunculuğunun muhteşemliğini, role bürünüşünü zaten geçiyorum ve özlü sözlere geliyorum. Oynadığı "dayı" karakteri toplumun yeni kahramanıdır, tanıştıralım. Public enemy gibi gözüken public hero: ağır "dayı", özlü sözlerin piri "dayı", öldürse de aslında seven "dayı", severse sevdiğinin yüreğini sevgisinden yere atabilen "dayı", her şeyi bilen ama bilgisi ile karşısındaki kaşınmadıkça ezmeyen dayı, racon bildiği için yaşı da olsa karşısındakinin toyluğunu olgunlukla karşılayabilecek "dayı" ve elbette ağzında çıkan her sözle istisnasız herkesi etkileyebilen "dayı". Bugünlerde kız erkek herkes kendisini "dayı" ile özdeşletiriyor. Harvard'lı çocuğun arka bahçesinde profil resmini "dayı" yapan kızlardan, adına ve sözlerine hayran sayfaları hazırlayan çocuklara, haftalık programını ona göre yapanlara kadar her kesimden her yaş grubundan eğitim seviyesinden herkes bir "dayı" fenomeni altında.
Derinlemesine yorumlardım ama elimdeki veriler eksik ve diziyi daha fazla seyretmeye Tuncel Kurtiz'in oyunculuğuna rağmen dayanabileceğimi sanmıyorum. Fakat kısa yorumum türk toplumunun çok ağır şekilde ödipus ve elektra kompleksi altında ezilmesi ve bu yüzden kendisi ile özdeşleştirebileceği halktan kahramanlara aidiyet beslemesi (her iki kavram da ana britannica'da mevcut. eğer evde ansiklopedi yoksa google'a yazıldığında illa ki bir şey çıkar)...

No comments: