Monday, September 2, 2013

Breathe-Respire, V

Resmi çeken elbette ben değilim de resimdeki yeri biliyor hatta şu ortadaki evi ise neredeyse "girişte soldaki benim odam" diyecek kadar tanıyorum. Şu pembeye kaçan kırmızımsı ev. Yer Tropea. İtalya'nın güneyindeki Calabria 'nın sahil kasabalarından biri. Denizin güzelliği, yemeklerin lezzeti filan çok şahane olsa da benim için bir şekilde uzakta gözüken ama çok yakın olan "diğer ailem" dediklerimin yazlık mekanlarından, gidip de evlerine kaldığım yerlerden. Ne var ki tüm bu bilgiler, resme bakıp iç geçirmeler, özlem duymalar filan gibi manasız işler hayatın işleyişinde gidişatında nefes aldıran bir şey değil. Veya Breathe-Respire başlığı taşıyacak kadar değil.

" Coucou tatie! Merci bcp pour ta jolie carte! Je l'ai accrochée dans ma chambre! Je pense fort a toi et je vais t'envoyer des photos de mon petit frere et de moi. Papa et maman t'embrassent tres fort et tu nous manques bcp bcp! Vittorio".

Asıl nefes aldıran, gülümseten, mutlu eden yukardaki mesaj yani Tropea 'da ailesiyle tatilde olan, şehre döndüğünde de Thassos kartını bulan ve bundan yine iki yıl önce beraber Tropea'da denize girdiğimiz dört yaşındaki Vittorio'dan gelen not. Gerisini sallıyorum.


1 comment:

no-go said...

Kabus gibi yeniden başa döndük. Türkiye'de son günlerde olanlardan sonra, İtalya'ya, tatile, huzura dönmek istiyorum.