Saturday, March 29, 2014

Evrenden torpilli ve davudi cevap

Yalan değil o yüce sesi öyle ezik büzük duyunca J.A.'nın "Allah'ın elinde sopası yok, çocuğum " lafını hatırladım. Gerçi çocukken bana kendisi insanların fiziksel defoları, özürleri, engelleri ile dalga geçmemeyi öğretmişti ama o sese yarılarak gülmekten kendimi alamadım. Kötü bir insan olduğumu biliyoruz, o yüzden bunun üzerinde çok durmuyorum zaten. Kendi kendime ara ara hatırlattığım "Allah'ın elinde sopası yok" lafı haricinde ise beynimde asıl bambaşka bir bilgi canlandı. Hem de neon ışıklarla resmen kendisini anımsattı. "çakra" ! Evet, evet, genelde dalga geçtiğimiz ( ya da benim geçtiğim ama sonra söylediklerimi yutmak zorunda kaldığım) çakra hadisesi. Hint felsefesine göre insan vücudunda 7 çakra bulunuyor yani enerji merkezi ve hepsinin bağlı olduğu vücudun farklı bölgeleri aynı zamanda belirli başlıkları işaret ediyor. İşte başta var, alında var, göbekte var, kıçta var ve asıl bir de boğazda var

The throat chakra is about choice: the concept that every choice we make is an act of power and has a positive or negative consequence. The throat represents the expression of your will - the balance of your emotional and mental intentions.

Problems with this chakra arise from issues with self-expression. For example, lying, gossiping and the inability to express negative feelings or thoughts, opinions and emotional needs.

Gerçekten bomba değil mi? O kadar güldüm ve bir o kadar gerçek geldi ki yalan değil, artık sıtkı sıyrılan evrenden gelen cevap da bu olsa gerek diye düşündüm.

P.S. Hatırlıyorum da "evrenden torpilliyim" gibi bir kitap vardı. Aman Allah'ın o nedir o? Vah vah! R.'lerde bir gece otururken görüp karıştırmış, epeyce bir sayfa da okumuş sabrımın sonuna kadar dayanmaya çalışmıştım ama nihayetinde şişip bırakmıştım. Ama garip şey işte, insanların kendilerini gördükleri ve göstermek istediklerinin gerçek ile hiçbir ilgisinin olmaması. Ah ulan evren bir torpil de bize diye diye ne hallere düştük...

No comments: