Friday, November 1, 2013

Cuma eğlencesi # 9

Bir anda gelen şevk ve coşku misali yılın bitmesine az kalmışken koskoca bir yaz laylaylom  arzulu yürek sıkışıklığı gezici bir ruh halinde gemişken cuma eğlencelerine sıkı bir dönüş içerisinde olmanın şaşkınlığı ile "hala-inadına yaz" günlerinde yazıyorum.

Güzel oğlanlar güzel kızlar güzel elbiseler jilet gibi takımlar içerisindeler...Takım elbise, gömlek giyen insan zaten beğeniyorum hele hele böyle açık lacivert takıma siyah kravat takana tav oluyorum. Tav olduğum herhalde o ayrıntının etkileyiciliği, sıradan olmayan hal ile gelen özgüven. Yoksa sokakta veya televizyon görülen ama giydikleri takım elbiseleri taşıyamayan erkeklere zerre bakamıyorum. Hele bir de o takımların açık kahverengi açık gri gibi korkunç renkleri yok mu? Iykk deyip güzel görüntülere geri döner kızı da kızıl saçları beyaz teni kırmızı ruju kırmızı elbisesi ile beğenir giderim. 


 Kız bilindik yüzlerden ama ismini öğrenemeyeceğim kadar sıradan yüzlerden olduğu için ismini vs geçip hemen elbiseye geliyorum ve hatta orada kalıyorum. Elbise Dolce&Gabbana ve o kadar güzel ki...Kırmızısı, parıl parıl parlaması filan cidden insanı gördüğü yerde kalakaldırtıyor. Kızda da olmuş ama muhtemelen bu elbise giyen herkeste olur-içine girebiliyorsa elbette. Muhtemelen de biraz ağırdır diye tahmin ediyorum işte o zaman filan yürümek zor oluyor. whatever. Hiç önemli değil gayet güzel dream dress dedikleri -en azından benim için- budur.
 Kız bu resimde o kadar belli olmasa da oldukça güzel mankenlerden. Adını elbette unuttum da rus veya belarus olsa gerek bir de çok beğeniliyormuş ben yeni farkettim tabii. Elbise Versace, poz Angelina Jolie imzalı. Elbiseyi herhalde yeryüzünde sadece uzun ve zayıf ötesi mankenler ve kendisi de skinny ötesi bir insan olan Donatella Versace'nin kendisi giyebilir ama biz normal bedenlerdeki yani kemiğin üzerine et yağ gibi maddeler bulunan normal insanlar giyemez. Ama ondan öte o kadar şekilsiz ve hatta çirkin ki ... Boğaz ve omuzdaki siyah deri askılar nedir mesela? Şimdi yazarken farkettim göğsü olan kadınlar da giyemez çünkü bir yerlerden o memeler fışkırır orası kesin. Kısacası Versace'nin bir kez daha ne kadar manasız bir marka olduğunu görmüş olduk bu resimle. Ha, kızda olmuş onu tartışmıyorum. Bir tek artık o bacak pozu da çok sıkıcı.

 Yine Dolce & Gabbana imzalı Bizans esintili tasarımlarını giymiş people insanı. Elbisedeki figür Bizans İmparatoru Jüstinyen gibi duruyor burada. Hani San Vitale'deki meşhur mozaikteki hali sanki. Bunlar iyi hoş da elbiseyi taşıyan da hiç olmamış, durmamış o imparator varaklı elbise. Yani tamam para verilip alınmış da nolmuş, boşa harcanmış güzeller güzeli bir elbise ve sıradan at kuyruğu ile sıradan gülümsemesi ile sıradan bir görüntü veren sıradan biri çıkmış ortaya. Jüstinyen'e yazık...
 Güzel yaşlanan oyunculardan Glenn Close ve güzel ve anlamlı yüzü, güzel saçları, güzel kıyafeti tamamdır ya...Armani'ymiş her şey. Ama markasından ziyade taşıyabilmesi, üzerinde güzel olması önemli değil mi? Olmuş işte; keşke herkeste de böyle olabilse...
D&G ile devam... Kız galiba Isabella Rosselini'nin kızı veya torunu. Bilmem, beyazlığı güzel ışığı filan yok ama oraları geçelim bu ışık hadisesi ilginç bir şey. Pek insanda yok da herkes kendisinde varmış gibi davranıyor veya karşısındakinde varsa onu öldürmek için elinde  geleni yapıyor, hemen küçümsüyor, onu bir anda sarfettiği bir sözle aşağıya  çekmek istiyor filan. O yüzden bu "ışık" olayı değişik bir şey. Elbisenin ışığı ise aman yarabbim, uzaydan çekilen NY fotoğrafları gibi parladıkça parlıyor, o kadar şahane. Ve garip şekilde kendi ışığı olmayan kızda da güzel olmuş bu sefer. Demek ki artı ve eksi uyumu böyle bir şey. Sanıyorum bu seferki figür (cidden görülmüyor resimden) Jüstinyen'nin büyük aşkı Theodora olsa gerek. Ya da başka bir mozaik. Ama bence çok güzel. Kesin giymek ister bir de üstüne yine kendime imparator Adrianos (veya Hadrianyus) gibi imparator yolu yapmak isterdim. Hiç yalan değil güç ihtişam seviyorum ama Rejans'ta çalışmak zorunda kalan beyaz rus prensesleri gibi düşmüşüm, orası ayrı.
 Oh non! Bir facelift, bir dudak dolgusu bir şehvet iddiası var da o tahta masanın üzerinde olmamış o poz. Ayrıca üst bacakları da o açıdan çekilmiş bir resimde kalın çıkmış ki muhtemelen kendisi de görüp onun bunalımına girmiştir. Rose bir şey, bir aralar Marilyn Manson ile beraberdi sanki de işte celebriti. Bir de oyuncu galiba bunun yanında. 
Beyaz tenli, kızıl saçlı güzel mankenlerden Coco Rocha. Hele hele saçlarını kestirmekten korkmayan güzel kadınları daha çok seviyorum. Üstündeki de dantelli ama olmuş işte.
 Hah yine aynı kız, Isabella Rossellini'nin kızı. Aslında yaşı bu babaanne saten elbise rengi için fazla küçük de işte beautiful people dünyasındaki küçük kızlar genelde olduklarından 30 yaş büyük göstermek için deliriyorlar, ondan sonra da büyüdüklerinde 30 yaş genç gözükmek için yüzlerini gerdirtip garip yaratıklar haline dönüşüyorlar. İlginç. Zaten ışıksız biri bu gri ile iyice yaşlı ve sıkıcı olmuş. İnce olması, köprücük kemiklerinin Armani elbiseden daha çok belirgin olması bir şey değiştirmiyor.

 Lauren Hutton...Nasıl da hala güzel bir insan! Yüzü belki pürüssüz ve makyaj dersi alınacak cinsten değil ama hala gülebilen, gülünce güldüğü belli olan,her şeyden önemlisi rahat hareket edebilen kendisi gibi giyinen tarzı olan bir insan.
 Sadece kaykaycı olduğu hem de şahane kaykay yapan bir kız olduğu için koydum. Şahane karın kaslarını da görmedim değil. Ne diyeyim çalışınca oluyor herhalde.
 Birileri ne güzel dans ediyor da ben sadece kafama bu tip güzel çiçekli taçlar takmak istediğim için koydum. Elbise filan korkunç. Ama taçtan torpilli bir şey demiyorum. Sadece o tacı takmak istiyorum o kadar.

 Fotoğrafçı Bruce Weber ile karısı beraber yaşlanan çiftlerin birbirlerine be kadar benzediklerinin göstergesi gibi. Yüzleri filan da benziyor. Ama beraber yaşlanmayan birbirini yeni tanıdığı söylenen birbirlerine aynı ameliyatlarla benzeyen çiftlerden favorim Ebru Şallı ve Sinan Akçıl. Dudakları filan aynı gibi pout lip dediklerinden. Yeni günlerin Hürriyet Kelebek eğlencelerinden. şiştim!

 Güzeller güzeli Stephanie Seymour 'un gey dünyasında ikon olmuş oğulları. Yorumsuzum. Ama annelerini andırıyorlar. Hele sağdakinin pozu bayağı annesinin Richard Avedon'a verdiği pozlar gibi.

 Plus size tabir edilen mankenlerdenmiş, skinny ötesi olmuş. Eski halini bilmiyordum belki de bu hali iyi olmuştur herhalde de biraz fazla olmuş sanki, her şey fazla bol olmuş, hele o içindeki sütyenimsi büstiyer sanki hiç göğsü olmadığının göstergesi gibi olmuş. Fazla siyah bence. Çok fazla yazdım, sıkıldım. Güzeller belli, çirkinler de ama en güzeli D&G koleksiyonu, her yer Bizans her yer varak...


No comments: