Wednesday, November 21, 2007

Yorum-commentaire


Yorum yapmak güzel şey; sevmeyen de yoktur herhalde herhangi bir konu hakkında yorum yapmayı, üzerine konuşmayı, fikir beyan eden olmayı. Bu yorumların gerçek sosyal hayat dışında bir de sanal alemde yapılanları var. Eee alemler, ilişkiler sanal olunca durumlar daha da fantastik boyutlara ulaşıyor çünkü bu işlerde anonima durumu var. Anonima olunca da "al eline sazı" misali yazdıkça yazıp içinde ne varsa söyleme durumu var. Benim bir itirazım yok anonim yorumlara, neticede eğlenceli şekilde yapıldığı takdirde çok komik buluyorum hatta kendim de yapıyorum çünkü dediğim gibi eğlenceli buluyorum, kimseye sivri oklarımı anonim altında yollamıyorum (yolladığımda ismimi kullanmayı tercih ediyorum).

Ancak anonim olayının ince bir ifade çizgisi mevcut. Her şey çok komik, çok eğlenceli diye düşünülebilirken birden ince sınır çizgisini geçen olayı bir anda saçma bir hale sokup neredeyse çirkefleştiriyor.

Yayınlamayabilirdim ama özellikle yayınladım o yorumu. İşin doğrusu saçma ve ucuz geldi. Öyle saçma alınganlıklarım yoktur, kendime gülerim, bazı hallerime "kötü ifadelerin abartılı hallerini" yapıştırım ancak başkasının söylediği hele hele anonimin altına sığınarak muhteşem bir yorum yapanın ifadesinden rahatsızlık duyacak değilim. Yapan rahatsız olsun, ben neden olayım ki?

P.S. Commentaire dergisi de 70lerin sonunda Fransa'da çıkmaya başlayan sosyo-politik ve kültürel konulara değinen bir dergidir. Başında da Raymon Aron vardır. İşte bu da yorum.


No comments: