Wednesday, November 28, 2007

İhlal

İhlal etmek...İhlal edilenler kurallar olunca itirazım yok da ihlal karşısında savunmasız kalınan diğer durumlar beni deli ediyor. Bunlardan biri de mahremiyetin ihlali.

Az önce bir arkadaşımdan öğrendim ki eski sevgilisi 2-3 aydır bizimkinin harvard'lı çocuğun arka bahçesindeki hesabına onun adına girip, tüm mesajlarını okuyup, yine onun adına insanlara mesajlar yazıp, çocuğun her türlü özelinden haberdar oluyormuş. Tabii daha rezil durumlar mevcut da geçiyoruz onları.
Açıkcası şaşırmadım çünkü artık insanların bu tip saçmalıklarına ne yazık ki alışıyorum ama çok acı geldi. Bu kadar özgüvensiz bir hareket içimi acıttı. Ayrıca yapanın yine bir kadın olması nedense beni daha bir üzdü. Neden bir insan böyle bir ezik davranış içerisinde bulunur ki?

Çok değil, belki iki gün önce konuşuyorduk bu sevgilinin/karı-kocanın mailine girme, telefonunu karıştırma, özelinden o kişinin bilgisi dışında haberdar olma durumlarını. Bugüne dek yapmadığım, bundan sonra da yapmayacağımdır. Ne sevgilimin, ne ailemin, ne arkadaşlarımın onların bilgisi haricinde özel bir şeyini açarım veya karıştırırım. Bana ters düşen işler bunlar. Mahremiyet önemli şey şu hayatta. Bazı şeyler, bazı durumlar, bazı yaşananlar mahremdir, kişinin özeline aittir, bilinmesine gerek yoktur, buna da saygı göstermek gerekir. "Saygı yoksa sevgi de yoktur" deyip büyük bir lafla bu post'u bitireyim.

No comments: