Friday, November 16, 2007

Yerlerde sürünmek

Halk arasında Mide Reflüsü olarak bilinen Gastro Özofageal Reflü hastalığı mide içeriğinin yemek borusuna geri kaçmasıdır. Reflü, asitli mide içeriğinin yemek borusuna gelmesi ve uzun süre temas etmesiyle yemek borusunun asitten kendini koruma özelliğinin yok olmasından kaynaklanır. Erişkinlerin yaklaşık %20'sinde reflü görülmektedir.

"Yerlerde sürünmek" deyimini abartılı ifadelerde sıklıkla kullanırım ama hiç dünkü gibi gerçekten yaşadığımı hatırlamıyorum. Bir ara yere yapışık vaziyette kalkmaya çalışırken ağrıdan bayılacağımı ve bunun bir mide kanaması olduğunu düşündüm.

Hastalık veya can sıkıntısı gibi durumlarda insanları aramayı beceremeyen bir yapıda olsam da kelimeleri sesli olarak çıkartamadığım telefon konuşmasında M.'yi dinleyerek J.A.'yı arayıp gelmesini istedim. Yıllar sonra belki de ilk defa azar işittim. Bizde öyle azarlama, bağırma gibi eylemler yoktur. Her türlü haltı yemiş de olsam kızılır edilir ama şiddet içeren söylemler, yaptırımlar uygulanmaz çünkü konuşarak mantık çerçevesinde her şey yoluna girer.
Dün kıvranırken ilk defa J.A.'dan "beni çok üzdün" lafını duydum. Bu da ilkti. Yaptığım onca salaklığa, gençlik saçmalıklarına, huysuzluklara vs hiçbir zaman böyle bir cümle kurmamıştı.

Galiba şu kendine iyi bakma konusuna eğilmeli, özen göstermeliyim.

P.S. Hâlâ gülemiyorum mide ve karın kaslarımın ağrısından. Boğazım tahriş olmuş durumda. Hareketlerim slow motion şeklinde, yüzüm bembeyaz ve ötesi.

No comments: