Wednesday, January 30, 2008

Yeşil vadiden sevgilerle...



Bahsettiğim şarkının ismini tam hatırlayamıyordum ama arayan bulurmuş:she moved through the fair.

Eski bir irlanda halk ezgisi olduğu için binlerce insan tarafından yorumlanmış. Muhtemelen bizim topraklarda tanınmasını İstiklal Caddesi klasik yorumcularından Loreena McKennitt'e borçluyuz. Benim aklım çok daha önce Belfast Child ile çelindi, sonra da Michael Collins filminin müziklerinde orijinalini dinledim. Söyleyen yine Sinead O'Connor'dı. Katoliklikten çekmiş bir başka insan. Acıklıdır hikayesi. Mutsuz ailede dünyaya gelme, dayak, şiddet, katolik ahlakının ağırlığı, karşı cins ile, din ile sorunlu ilişkiler, Papa'nın resmini Saturday Night Live'da yırtmalar, vs vs...

Ama sesi çok güzeldir, bu geleneksel aşk şarkısına da çok yakışır. Burada saçları uzamışi artık kazıtmıyor belli ki. Ayrıca çok burun kıvrılan ama bir o kadar güzel bir şarkı olan Nothing Compares 2 U'in müzikleri Prince'e aittir, Sinead O'Connor'a değil.

Bomba: öğrendim ki pek sevdiğim RHCP şarkısı Could Have Lied'ı Anthony Kiedis bir süre beraber olduğu Sinead O'Connor'a yazmış. Feci kıskandım. Ben de istiyorum diyeceğim komik olacak ama istiyorum. Zamanında, tahmin edilebilecek bir sebeple bir albümün teşekkür kısmında ismimin çıkması var, o kadar. Düşünüyorum acaba o zamandan bu zamana karşı taraftan gelenler veya karşı tarafın yaptığı jestlerde ilerleme mi gerileme mi var? Bilemedim bir anda, düşüneyim bunun üzerinde ben.

No comments: