Friday, April 27, 2012

Ah şu havyar da olmasa...

Gerçekten de şu havyar da olmasa milletin sallayacağı, kinini kusacağı başka bir başlık olmayacak herhalde.

Adını hatırlamadığım, sabah haberini okuduğum ama artık kutsal anne olmuş bir oyuncu demiş ki "havyar yemektense çocuğumla vakit geçiririm". Ne kadar mükemmel bir karşılaştırma ama var böyle bir şey. Yani sürekli kendi konumunu daha üst gözüken bir nesne üzerinden kavga ederek ve umursamamaz gözükerek bir kıyaslama durumu. Cidden var. Kadın veya erkek de fark etmiyor ama nedense kendi içinde bulunduğu konumdan memnun olmayan çoğu insanın yaptığı bir davranış bu. Bilinçlice olduğunu zannetmiyorum ama içteki öfke dışarı çıkıyor işte havyar üzerinden, araba üzerinden, iphone/ipad üzerinden, neyse artık o günün lüks kabul edilen nesnesi. Ben böyle bir tanesine denk gelmiştim zamanında; benim de demek ki zarifliğime, gönlümün genişliğine denk gelmiş olacak ki oturmuş yemek yemişim, evime çağırmışım filan. Sonra da tabii zarafetimin ve iyi ev sahibi halimin karşılığını, ağzına tıkıştırdığı havyarla konuşan birinden hayat dersimi alarak gördüm: insan evli çocuklu olunca böyle havyara filan para vermek aklına gelmiyor. senin de başına gelecek unutma! " . Ne ihtiras, ne hırsmış hala şaşarım. Ağızda da havyar bu arada. Peki ama çok tanıdık gelen bir davranış biçimi değil mi bu? Etrafta hemen her çevrede böylesine bir başka versiyonuna, rastlamıyor muyuz? Hırslı hırsı söylemler, bir şeyler üzerinden sallamalar. Ve tabii lütfen, hayat dersi vermeyi de unutmayalım, değil mi? En sevdiğim şey şahsen böyle zaman zaman karşımdakilerden tokat gibi hayat dersleri alıp hayatımın yönünü değiştirmek. Iyyhh... Cidden çok sıkıcı. Öyle böyle değil, ağır sıkıcı. whatever.... Yemeyen yemesin; havyar parasını (havyar öyle uçuk pahalı bir şey değil. illa iran veya petrossian olması gerekmiyor ) evladının kıyafetlerine, barbie evine harcasın, onunla aşkımsevgilimli konuşarak quality time geçirsin (bu quality time söylemine de ayrica hastayım). Ben de sığ bir insan olarak Petrossian hayalleri kurayım, içinde NY geçen. oh, petrossian baby!

p.s. bir de gauche caviar var fransızcada ve fransa'da. o da olur. sorun değil. ayrıca kaz ciğeri de tamamdır.

2 comments:

Anonymous said...

ya şu havyarları şampanyaları bir ben göremedim yaaa... simitle kandırıyorsun beni hahahaaa :)

phuket

anotherstar said...

ama bebegim geceni degil de gunduzunu bana ayirdigindan ancak simitle seni tavladim. ama unutma furi ile geldiginizde elit viskiyi bitirdik evde :)) and justice for all..